איך לטפל ברגליים של ילדים?שאלה שהורים שואלים בשל סיבות רבות. חלקן בגלל בעיות ברגליים, חלקן בשל ריח וחלקן בשל משהו אחר לגמרי הייחודי לילד שלהם. לרגליים של ילדים, יש תפקיד יותר מרכזי ממה שאתם חושבים ויודעים. בגילאים הצעירים מאוד, עוד לפני שהם מתחילים ללכת, הרגליים עוזרות להם ללמוד על העולם ועל הסביבה שלהם.

עד גיל 13 בערך, הרגליים של הילד מתפתחות במהירות מסחררת והן השנים שבהם הרגליים מתעצבות ותופסות את צורתן והמאפיינים שלהן. העצמות הרבות שיש ברגליים, הגידים, השרירים ושאר הדברים המרכיבים את הרגל, זקוקים לטיפול מסור כדי שיוכלו לגדול כמו שצריך.

אבל איך מטפלים ברגליים של ילדים? כל התשובות החשובות, במאמר הבא.

איך לטפל ברגליים של ילדים? – נעליים

דיברנו על נושא זה המון פעמים במאמרים השונים בנושא נעלי טרום הליכה ונעלי צעד ראשון אך הנעליים הנכונות בהחלט יכולות לשמור היטב על הרגליים של הילד. הנעליים חייבות להתאים בדיוק לרגלו של הילד. נעליים לא מתאימות מעכבות משמעותית את התפתחותה של הרגל בשל הלחץ על הרגל וחוסר המקום לגדול (במידה והנעל קטנה מדי) או חוסר היציבות שנעל גדולה מדי מספקת.

הרגליים של הילדים, הן עדינות מאוד ועדיין לא עוצבו. לכן, נעליים לא מתאימות עלולות לעצב אותן בצורה לא נכונה וזה עלול לגרום לבעיות רציניות בעתיד. הדבר האחרון בנוגע לנעליים, הוא שהן צריכות להיות מיוצרות מחומרים נושמים ואלסטיים. נעליים כאלו יעזרו מאוד לילד מכיוון שהוא יצליח להשתמש במלוא טווח התנועה שלו כדי ללכת ולנוע, מה שנעליים קשיחות מדי לא יאפשרו לו לעשות ובנוסף, הרגליים של ילדים נוטות להזיע הרבה יותר ולכן חשוב שהנעליים שלהם יהיו מאוררות ונושמות ככל האפשר כדי למנוע הזעת יתר וריח לא נעים.

איך לטפל ברגליים של ילדים? – גרביים

לא הרבה הורים יודעים זאת אך גם הגרביים יכולות להיות גורם מכריע בהתפתחות הרגליים של הילד. הגרביים, ממש כמו הנעליים, צריכות להתאים לילד ולכן חשוב מאוד לקנות לו את גרביים המתאימות למידת הרגל שלו.

גרביים לא מתאימות עלולות לפגוע בהתפתחות הרגליים בכך שבמידה והן קטנות מדי, הן ילחצו על רגלו של הילד ויכולות לפגוע בזרימת הדם הטבעית אל אזורים מסוימים ברגליים וגרביים גדולות מדי, עשויות לגרום לשלפוחיות ברגליים של הילדים.

איך לטפל ברגליים של ילדים?
הגרביים יותר חשובות ממה שאתם חושבים

איך לטפל ברגליים של ילדים? – יד שנייה? לא תודה

זה דבר מוכר ושכיח מאוד שבגדים ומשחקים עוברים מאחד לשני בין ילדי המשפחה. חולצות, מכנסיים, ספרים ועוד עוברים מיד ליד. זה טוב ויפה (וחוסך כסף) אך יש דבר אחד שפשוט אסור לכם לקבל וזה נעליים.

הרגליים של הילדים, מתעצבות בצורה שונה מהאחד לשני ולכן, במידה ותיקחו נעלי יד שנייה ותנעלו אותן לילד שלכם, אתם בעצם מכריחים את הרגל להתעצב בצורה מסוימת שהיא לא הדרך הטבעית שבה היא הייתה אמורה להתעצב. זה עלול לגרום לבעיות עתידיות ולכן רצוי מאוד לא לקבל נעלי יד שנייה אלא לקנות חדשות. זה אחד הדברים שלא רצוי לחסוך בהם כסף.

איך לטפל ברגליים של ילדים? – ציפורניים

טיפול לא נכון או לעיתים לא מספיק קרובות בציפורניים של הילד עלולות לגרום לדברים שאתם רוצים להימנע מהם. ציפורניים לא מטופלות יכולות לגרום לדברים קטנים כמו שריטות עצמיות וגם לדברים רציניים יותר כמו ציפורניים חודרניות.

כדי למנוע זאת, יש לגזוז את הציפורניים של הילד לעיתים קרובות. גם דרך הגזיזה היא קריטית ויש לעשות זאת בצורה ישרה ובאורך הנכון.

איך לטפל ברגליים של ילדים? – פעילות

פעילות גופנית ידועה כעוזרת בפיתוח וחיזוק הגוף וכך גם עם ילדים. לכן, כדי לעזור לילדים שלכם ללכת בצורה קצת טובה יותר ואולי גם מוקדם יותר, רצוי לעודד אותם לפעילות גופנית מגיל צעיר ככל האפשר. הפעילות, תחזק את השרירים של הילד וזה חלק חשוב מאוד בהליכה. פעילויות גופניות שונות מתמקדות בשרירים וחלקים שונים בגוף וזה מומלץ מאוד לעשות פעילויות גופניות המשלבות כמה שיותר חלקים של הגוף.

טפלו היטב ברגליים שלהם

טיפול ברגליים של הילדים, הוא לא קשה בכלל והוא ממש כמו טיפול ברגליים של מבוגרים, רק שיש לעשות זאת לעיתים קרובות יותר בדרך כלל. עד גיל 13, הרגליים של הילדים גדולות מאוד מהר וזה הזמן שבו הן מתעצבות ותופסות את הצורה הייחודית להן. שימו לב שאין שום דבר שמפריע להן להתפתח כמו שצריך וטפלו בהן יפה יפה.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על תינוקות, רגליים ונעליים, לחצו כאן.