יוגה היא פעילות גופנית המשלבת בתוכה מדיטציה וכזו הידועה כמרגיעה ומאזנת. אנשים רבים אוהבים לפתוח את היום עם פעילות יוגה בשל הסיבות שהזכרנו אך כמובן שיש לה עוד יתרונות רבים ומגוונים.

נשים בהריון, זקוקות ליוגה קצת יותר מכולם. הסיבה לכך היא שליוגה יש יתרונות נוספים בעבור נשים בהריון. מהם אותם יתרונות ובמה יוגה עוזרת? המאמר הבא מסביר הכל.

היתרונות של יוגה בהריון – השוני בין יוגה בהריון ליוגה רגילה

ישנו קצת שוני בין יוגה רגילה ליוגה מיוחדת לנשים בהריון. קודם כל, ישנם קורסי יוגה ספציפיים בעבור נשים בהריון, כך שאם אתן לא מעוניינות לעשות זאת לבד אלא אתן זקוקות למדריכה או סביבה תומכת, אתן יכולות לחפש את הקורס הקרוב לביתכן.

בנוסף לכך, יוגה לנשים בהריון, שמה דגש על החלק המנטלי של היוגה. המטרה בכך היא לעזור לכן להגיע אל המקום המנטלי שבו אתן מרגישות בנוח ובשלווה. מבחינה פיזית, ישנו דגש על שרירי רצפת האגן העובדים בלידה ולכן יש צורך לחזק אותם. 

היתרונות של יוגה בהריון – מותחים את השרירים

באופן הגיוני, ככל שההיריון מתקדם יותר, כך הבטן שלכן תהייה גדולה יותר. כשהבטן שלכן גדלה, שרירי הבטן והרצועות השונות הנמצאות בה, נמתחים יותר ויותר, דבר הגורם לכאבים. כשאתן עושות יוגה, אתן בעצם מגמישות את אותם שרירים ורצועות ובכך מקלות על עצמכן את הכאב העתידי שמגיע עם גדילת הבטן.

היתרונות של יוגה בהריון
המתיחות הן חשובות ביותר

היתרונות של יוגה בהריון – הפן המנטלי

האם ידעתן שנשים רבות סובלות מבעיות נשימה בזמן הריון? יוגה היא אחת מהפעילויות השמות דגש על תרגילי נשימה. תרגילים אלה מלמדים אתכן איך לנשום נכון, גם באופן כללי וגם בזמן הלידה עצמה. תרגילים אלו ולמידה של נשימה נכונה יכולים להקל מאוד ואף למנוע את בעיות הנשימה שנשים רבות חוות בזמן ההיריון.

הריון יכולה להיות תקופה מלחיצה ולא הכי רגועה ולכן אתן זקוקות לכמה דקות של שקט ורוגע. יוגה עוזרת לכן להגיע אל המקום השקט והרגוע שלכן. שיטות אלו יעזרו לכן להפיג מתחים ולהיות יותר רגועות ומאוזנות. היוגה מכניסה אתכן לסוג של "זון" שבו אתן כבר מרגישות נוח וזה המקום שבו אתן צריכות להיות בזמן הלידה. יוגה בהריון מכינה אתכן ללידה בכך שהיא גורמת לכן להיכנס לאזור במוח שמרגיעה אתכן ובכך הלידה אמורה להיות קלה יותר.

היתרונות של יוגה בהריון
אתן תיכנסו ל"זון" של רוגע

היתרונות של יוגה בהריון – סביבה שמבינה אתכן

סעיף זה מכוון לנשים שעושות יוגה בקורסים המותאמים לנשים בהריון אך גם אם אתן לא כאלה, רצוי שתקראו אותו.

כשאתן בהריון, אף אחד לא יודע בדיוק מה אתן מרגישות. הם לא מרגישים את המשקל, את הרגליים הכואבות, את הפיפי שלא נפסק ואת שאר הדברים שמתלווים להריון. לכן, לא משנה כמה הסביבה שלכן תומכת, אתן צריכות כאלה שעוברות בדיוק את אותו הדבר.

בקורסים השונים של יוגה לנשים בהריון, אתן תמצאו נשים הרות הנמצאות בשלבים שונים בהריון. חלק יכולות להיות בשלב מוקדם משלכן וחלק בשלב מתקדם מזה שאתן נמצאות בו. נשים אלו מבינות בדיוק מה אתן עוברות כי גם הן עוברות את אותם הדברים. יותר כיף לשתף מישהי שמבינה את מה שאת אומרת מאשר את בעלך שעם כל הכבוד לו, לא מבין במאה אחוז מה עובר עלייך.

היתרונות של יוגה בהריון
אתן לא לבד

הסביבה התומכת הזו היא חלק מהתהליך ואתן גם יכולות להחליף רשמים עם שאר הנשים. אתן יכולות לדבר עם נשים שנמצאות בשלב מתקדם יותר משלכן ולשאול על השלב הבא ולהבין למה יש לצפות ומצד שני, אתן יכולות לעזור לאלו הנמצאות בשלב מוקדם משלכן לעבור את החלקים המאתגרים.

ליוגה יש יתרונות רבים ומגוונים ועם מתרבים כאשר מדובר על יוגה בזמן הריון. עדיף להתחיל בשלב כמה שיותר מוקדם כדי לנצל יתרונות אלה כמה שיותר. כמובן שיוגה לנשים בהריון היא מותאמת למצבכן אך חשוב מאוד להקשיב לגוף שלכן. אם אתן מרגישות שאתן לא מסוגלות לעשות משהו, פשוט אל תעשו אותו. זה עדיף על הסיכוי הקטן שאתם תיפצעו.

קחו את העניין כחוויה ואולי תחזרו אליו גם אחרי הלידה. שימו דגש על הפן המנטלי אך אל תזניחו את זה הגופני. תרגלו את הנשימות שלכן כי זה יעזור לכן לאורך כל תרופת ההיריון וגם בלידה עצמה. תהנו.

שאלות נפוצות

היתרונות של יוגה בהריון – מהו היתרון הראשי של יוגה בזמן הריון?

היתרון הראשי של יוגה בזמן הריון הוא שהוא מכניס אתכן למקום מסוים שבו אתן מרגישות שלמות ורגועות. העבודה היא יותר עבודה מנטלית מאשר פיזית והיא מלמדת אתכן להיות יותר שלוות ולא להתרגז יותר מדי.

היתרונות של יוגה בהריון – על מה יש לשים דגש כשאני עושה יוגה?

כשאתן עושות יוגה, חשוב מאוד לשים דגש על תרגילי הנשימות. רוב הנשים סובלות מבעיות נשימה בזמן ההיריון ותרגולי נשימה כמו שעושים ביוגה, עשויים למנוע את תופעה זו.

היתרונות של יוגה בהריון – האם ליוגה בזמן הריון יש חסרונות?

האמת היא שאנו לא מצאנו חסרונות ליוגה בזמן הריון. הסוד הוא לעשות את הדברים שאתן יכולות לעשות ולא לנסות ולעשות משהו שאתן לא מצליחות או כזה שנראה לכן יכול לפגוע בכן או בעובר בצורה כלשהי. קורסי יוגה לנשים הרות הם מותאמים לנשים בהריון ושמים דגש על הדברים החשובים כמו נשימה וחיזוק רצפת האגן.