כיסא בטיחות לרכב הוא בחירה מאוד חשובה, תאמינו לי אני יודע. אני התעצלתי, לא יודע למה. לא עשיתי את כל הבדיקות הנדרשות, לא הלכתי לפי ההוראות ושילמתי את המחיר הכבד ביותר שהורה יכול לשלם.

שמי רונן, אני בן 34, אבא לשלושה ילדים מקסימים. לפני שנתיים, עשיתי תאונת דרכים, לא גדולה מדי אבל זה לא משנה, איבדתי את הדבר החשוב לי ביותר. היום, אשתי ואני הורים לשני ילדים מקסימים אך מזדהים כאמור כהורים לשלושה.

הזהרה – הפסקה הבאה היא תיאור התאונה. אם תחליטו לדלג עליה, אני אבין לגמרי.

התאונה עצמה, לא הייתה באשמתי אבל גם זה לא משנה. עדיין איבדתי את הדבר החשוב לי ביותר. נהג לא נתן לי זכות קדימה בכיכר. הוא הגיע במהירות ונכנס בי. הילד שלי ישב במושב הבטיחות שלו במושב האחורי. לא קשרתי את הכיסא מספיק טוב, לא בדקתי שהכל בכיסא הבטיחות שלו תקין והמתנה שלי (קראו לו מתן), התהפך עם הכיסא שלו על המושב ונתקע עם הראש שלו בעוצמה בחלון. רסיסי זכוכית נשארו לו בגולגולת. הוא מת באמבולנס בדרך לבית החולים.

בעקבות התאונה אני כותב לכם את המאמר הזה. אני לא רוצה שאף אחד אחר יעבור את מה שאני עברתי. שימו לב לכל סעיף וסעיף. קראו אותם בקפידה ויישמו אותם. הנה 8 טיפים בנושא כיסא בטיחות לרכב.

השתמשו בהוראות היצרן

נכון שאתם קונים משהו שצריך להרכיב, הרבה פעמים אתם לא הולכים לפי ההוראות ומתחילים להרכיב לפי מה שנראה לכם מתאים? לא כאן!

חיבור לא נכון אחד, יכול להיות אסון במקרה של תאונה חס וחלילה. שימו לב להוראות החיבור הנכונות ובדקו מספר פעמים שבאמת עשיתם את זה כמו שצריך. כל החלקים נמצאים שם בגלל סיבה כלשהי. אם משהו לא מחובר, כנראה עשיתם איזושהי טעות. זהו לא משחק!

כיסא בטיחות לרכב
הקפידו לעקוב אחר ההוראות

גיל ומשקל

בהוראות של היצרן כתובים גם מגבלות הגיל והמשקל המתאימים לכיסא בטיחות לרכב שאותו רכשתם וגם הדרך הנכונה לאבטח אותו לפי הנתונים הללו. ההמלצה היא שתינוק עד גיל שנתיים ישב נגד כיוון הנסיעה ורק בגיל מאוחר יותר לשבת עם הפנים לכיוון הנסיעה. 

קנו כיסא שיחזיק לאורך זמן

כיסא בטיחות לרכב ככל הנראה ישמש אתכם ואת ילדכם לאורך תקופה ארוכה ולכן חשוב לקנות חכם. וודאו שכיסא הבטיחות לרכב שאתם קונים עבר בהצלחה את כל מבחני הבטיחות והריסוק, שהחברה ממנה אתם קונים היא אמינה ושלכיסא יש אחריות ארוכה. החוק מחייב שהילד שלכם יישב בכיסא עד כמעט גיל 8, ככה שחשוב מאוד לבחור בקפידה את כיסא הבטיחות לרכב.

מה עדיף – כיסא בטיחות לרכב או סל קל?

סל קל מתאים לתינוקות בחודשים הראשונים לחייהם ולאחר מכן כדאי מאוד להעביר אותם לכיסא בטיחות לרכב. אין כאן עניין של עדיפות אלא זהו עניין הנוגע לנוחות והבטיחות של הילד בזמן נסיעה ברכב.

משענת ראש

זה הוכח מדעית שנסיעה ברכב מרגיעה ילדים ומרדימה אותם. לכן, חשוב מאוד לשים לב שהמשענת בכיסא הבטיחות לרכב היא מתכווננת ונוחה מספיק כדי שתתמוך בראשו של הילד שלכם בצורה מיטבית ולאורך זמן.

כיסא בטיחות לרכב
הם עושים את זה הרבה. כדאי שתהייה להם תמיכה מתאימה

העברת הכיסא ממקום למקום

כיום, כמעט לכל המשפחות יש יותר מרכב אחד, לפעמים סבתא וסבא לוקחים את הנכד אליהם הביתה או לאיזה טיול וצריך שהעברת כיסא בטיחות לרכב אחר תהייה קלה ופשוטה. לכן, מותקנים בכיסאות אלו תופסנים כדי לייצב אותם על מושב הרכב וגם כדי שיהיה קל לנתק אותם ולהעביר כל כיסא בטיחות לרכב אחר. בדקו לעיתים קרובות שהתופסנים תקינים. במידה ולא, שלחו מיד את מושב הבטיחות לתיקון והשתמשו בכיסא חלופי.

ריפוד כיסא הבטיחות לרכב הוא חשוב

אנו חיים במדינה חמה ולכן כדאי שהריפוד של כיסא הבטיחות לרכב יהיה נושם. בנוסף, אתם רוצים שתהייה לכם אפשרות להוריד את הריפוד ולהכניסו למכונת הכביסה מדי פעם. אחרת, הוא יסריח ועלול גם להעלות עובש.

מה לקנות – חדש או משומש?

רק חדש!!! השימוש בכיסא בטיחות לרכב הוא גדול וכמעט יומיומי. לכן, השחיקה שלו היא בהתאם וחשוב מאוד שהכיסא שלכם (או יותר נכון של הילד שלכם) יהיה בטיחותי ככל האפשר. אל תתעצלו, גשו ורכשו כיסא בטיחות לרכב מהיבואן או ישירות מהיצרן. בכל הנוגע לבטיחות אסור לחסוך!

הטיפים האלה אולי נקראים טיפים אבל אני רואה בהם סעיפי חובה! אין לכם מושג בכלל כמה זה חשוב. אנחנו לוקחים את עניין הבטיחות בדרכים ביותר מדי קלות דעת. אומרים "לי זה לא יקרה", "אני נהג טוב". לפעמים, אפילו ברוב הפעמים, התאונה כנראה לא תהייה באשמתכם אבל מה שהיא עלולה לקחת מכם, לא יעזוב אתכם לעולם. אני מתחנן בפניכם, אל תקלו ראש בבחירת כיסא בטיחות לרכב. אל תקלו ראש בבדיקות היומיומית שלו. שימו לב לכל דבר קטן. זה באמת יכול להציל חיים. לא סתם חיים, את החיים של המתנה שלכם.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא בטיחות בבית וברכב? לחצו כאן.