מרגישים שאין לכם מושג איך להיות הורים?מרגישים שכל דבר שאתם עושים הוא טעות? מרגישים קצת חסרי אונים? תנו לנו להרגיע אתכם, כל ההורים הטריים מרגישים ככה. זה טבעי ובסדר גמור. אנו רוצים גם להגיד לכם שהרגשות האלה הם לשווא.

הסיבה לכך היא שאף אחד לא יודע מה עושים בהתחלה. כולם די מהמרים ועושים ניסוי וטעיה. בגלל זה תמיד צוחקים ואומרים שהילד השני או השלישי יוצאים יותר טוב. קודם כל, אף הורה טרי לא יודע למה הילד בוכה, אף הורה טרי לא יודע מה בדיוק צריך לעשות. לכן, כדאי להתייעץ עם אנשים שכבר עברו את מה שאתם עוברים עכשיו ומה שאתם תעברו בעתיד אך קחו בחשבון שכל ילד זה חוויה שונה ויש להתייחס אליה בצורה שונה. לכן, לא סתם אומרים שרק אתם יודעים מה הכי טוב בשביל הילד שלכם.

מרגישים שאין לכם מושג איך להיות הורים? – כל מה שתעשו זה בסדר

הכניסו לכם לראש שאתם הורים טובים. כמו שכבר אמרנו, אף אחד לא יודע בהתחלה מה עושים וכולם פשוט לומדים עם הזמן. לכן, לא משנה מה תעשו, זה בסדר ואתם תתפסו את העניין קצת יותר בכל יום שעובר.

מרגישים שאין לכם מושג איך להיות הורים?
מה שאתם עושים זה בסדר גמור

מרגישים שאין לכם מושג איך להיות הורים? – המשיכו בדרך שלכם

הסובבים אתכם ינסו להסביר לכם מה עושים ואיך עושים. זה בסדר להקשיב להם ולקבל עצות אך חשוב מאוד שתמשיכו בדרך שלכם. כמו שלכל אדם יש השקפת עולם מסוימת, כך גם יש לו השקפה ספציפית על איך צריך לגדל ילדים ויכול מאוד להיות שההשקפה שלו והדרך שלו, היא לא הדרך שלכם. לכן, חשוב מאוד שתמשיכו לגדל את הילד שלכם כפי שאתם רואים לנכון ולא לפי הדרך של מישהו אחר, לא משנה כמה הוא קרוב אליכם. אין דרך אחת ספציפית לגידול ילדים, לכל אחד דרך משלו והיא טובה ונכונה עבור הילד שלו.

מרגישים שאין לכם מושג איך להיות הורים? – תלמדו לחתל

זוהי כנראה העצה הראשונה שניתן להורים טריים כי אתם הולכים לעשות את זה המון. אפשר כמובן ללמוד לעשות את זה בעשייה עצמה כשהילד צריך אך כדי למנוע כמה "תאונות" וכדי לחסוך לעצמכם זמן רב, אנו מציעים ללמוד לעשות זאת עוד לפני שהילד מגיח אל אוויר העולם.

מרגישים שאין לכם מושג איך להיות הורים?
תלמדו מראש איך עושים זאת

מרגישים שאין לכם מושג איך להיות הורים? – עם הזמן, הכל מסתדר

אנחנו לא נייפה לכם את הדברים – להיות הורה זו עבודה קשה ואתם תעברו קשיים, לא הכל ורוד. יהיו לכם לילות ללא שינה, יהיו ימים הילד יבכה ללא הפסקה, יהיו ימים שהוא פשוט לא ירצה לאכול ויהיו ימים שזה ירגיש כאילו הוא כבר עושה בכוונה. מה שאתם צריכים לדעת זה, שזה רק משבר קטן וזה חולף. עם הזמן, הילד יצליח לישון לילות שלמים, אתם תבינו בדיוק מה הוא רוצה בכל בכי ובכי, הוא יאכל הכל והימים שבהם הוא הדבר החמוד בעולם, הם רבים יותר מאלה שבו זה מרגיש שהוא עושה בכוונה.

הורות היא חוויה שיש לנצור אותה ולזכור שהתקופות הרעות והקשות, עוברות בסוף והתקופות הטובות והיפות הן שכיחות יותר.

מרגישים שאין לכם מושג איך להיות הורים? – בקשו עזרה

כשאתם הורים, זה אפשרי להסתדר לבד, אבל אין שום סיבה לעשות זאת. עזרה מסבא וסבתא, מחברים או מהאחים והאחיות, יכולה להיות חשובה מאוד עבורכם. עזרה יכולה להיות בבייביסיטר, בעבודות הבית ועוד. העזרה הזו מורידה מכם קצת לחץ ויכולה לעשות לכם טוב. היא יכולה לתת לכם קצת זמן לעצמכם. מה שמוביל אותנו לפסקה הבאה.

מרגישים שאין לכם מושג איך להיות הורים? – קחו זמן לעצכם

לאחר שהילד נולד, כמעט כל מה שאתם עושים קשור אליו בצורה כזו או אחרת. הקניות הן כבר לא קניות לבית אלא קניות לילד, כשאתם בבית אתם רוצים להיות עם הילד ולדאוג לו לאוכל, לבידור ולסביבה נוחה. בשל כך, הזוגיות שלכם לוקחת צעד אחורה.

אתם חייבים למצוא זמן לעצמכם בשביל לצאת או לעשות כל פעילות אחרת שאתם אוהבים לעשות יחד. האמת גם שגם סתם לשבת בסלון עם כוס קפה ולראות יחד טלוויזיה או לדבר האחד עם השנייה, זה זמן איכות מעולה. זכרו, זה שאתם הורים, לא אומר שאתם כבר לא בזוגיות. מצאו זמן לטיפוח שלה.

אלו הם רק כמה טיפים ועצות שאנו ריכזנו. כדי לקחת אותם ולשלב אותם עם עצות שתקבלו מההורים שלכם, מחברים שכבר עברו את מה שאתם עוברים או עומדים לעבור וליישם את העצות הללו. בסופו של דבר, כולם רוצים לעזור לכם לעבור את התקופה הזו בצורה הנוחה ביותר. חשוב מאוד לזכור שאתם ההורים של הילד ורק אתם יודעים מה באמת טוב בשבילו. גם אל תתנו לאנשים אחרים לנהל לכם את ההורות, בצעו אותה כפי שאתם רואים לנכון.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא אימהות? לחצו כאן.