נעליים במקומות מוזרים הן לא משהו שמשתלב בדרך כלל אך לעיתים ניתן למצוא נעליים במקומות שהן לא אמורות להיות בהם. נעליים צריכות להיות על הרגליים שלנו ויש להן מטרה חשובה שהיא לשמור על הרגליים שלנו מפגיעות כאלה ואחרות. לכן, כשאנו רואים נעליים במקום שהן לא אמורות להיות בו, אנו מרימים לרגע גבה ותוהים לעצמינו איך הן הגיעו לשם.

במאמר הבא, אנו נציג בפניכם שניים מהמקומות המוזרים הללו – חוטי חשמל ואגזוז הרכב. אנו נציג בפניכם את התופעה, את הסיבות למה זה קורה ועוד. כל זאת כדי לגרום לכם להוריד את הגבה חזרה למקומה.

נעליים במקומות מוזרים – אגזוז של רכב

נעליים לא אמורות להיות תלויות על אגזוז של רכבים אך עדיין, ניתן לראות כמה בעלי רכבים שמהדרים את האוטו שלהם כך. נכון, בארץ תופעה זו היא לא שכיחה מאוד וניתן לראות אותה יותר בחו"ל אך בכל זאת ניתן לראות אותה מדי פעם בכבישים בישראל.

אז למה זה קורה? התשובה הגדולה היא אמונה אך היא מתחלקת לתתי סעיפים שונים. האמונה התפלה היא שהנעליים האלו עוזרות כנגד עין הרע לילד. אמונה נוספת היא שמי שתולה נעליים על הרכב שלו, איבד את הילד שלו בתאונת דרכים והנעליים האלו הם הדרך של הילד לשמור על ההורים שלו מלמעלה.

בנוסף לאמונה, עושים זאת כדי להתריע על מצב מסוים. למשל, זה יכול להתריע על כך שיש ילד ברכב ובעל הרכב מבקש לנקוט משנה זהירות או להעיד על כך שברכב יש אישה בהריון וגם במצב זה יש להיות זהירים יותר.

כמו כן, זה עשוי להעיד על הצהרה של בעל הרכב שהוא אבא שמתגאה בילד שלו ומציג לראווה את נעלי צעד ראשון של הילד. אנשים מסוימים מחליפים את האגזוז במראה הפנימית של הרכב ותולים עליה את הנעליים.

בארה"ב, שם אמרנו שהתופעה היא די שכיחה, נוהגים לקשט את רכבו של זוג שהתחתן בקישוטים כאלה ואחרים. חלק מהקישוטים האלו הוא זוג נעלי ילדים כדי לברך אותך על נישואים ולרמוז על העתיד לבוא.

הסיבות הבאה היא מוזרה מאוד – חלק מהאנשים משתמשים בהן בתור אמצעי הגנה במידה ומישהו יתקוף אותם כשהם על הכביש. סיבה מוזרה למדי. הסיבה האחרונה היא יופי. אנשים מסוימים רוצים לקשט את רכבם וזהו הקישוט אותו הם בחרו.

נעליים במקומות מוזרים – חוטי חשמל

את זה ניתן לראות קצת יותר בארץ מאשר נעליים על אגזוז הרכב אך עדיין, גם תופעה זו היא לא כל כך מוכרת בישראל. יכול מאוד להיות שראיתם נעליים על חוטי חשמל פעם או פעמיים וכולם תהו איך הן הגיעו לשם וגם למה הן הגיעו לשם. לנעליים במקום מוזר זה יש יותר סיבות ומיד נפרט אותן.

הסיבה המרכזית היא לא כל כך נעימה והיא סימון טריטוריות של כנופיות. בישראל שאלו את תופעה זו מארה"ב אך שם זוהי הסיבה המרכזית והמוכרת ביותר להימצאות נעליים על חוטי חשמל. חברי הכנופייה הצעירים זורקים נעליים על חוטי חשמל בצמתים גדולים בטריטוריה שלהם כדי לסמן אותה ולהראות שהם כאן. בנוסף, בשל כך שהכנופיות נמצאות במקומות אלו, נעליים על חוטי חשמל במקום הנראה די שרירותי, עשוי לסמל שבקרבת מקום ישנו מקום שבו סוחרים בסמים והנעליים הן הסימן בשביל אלו שמחפשים את המקום הזה.

סיבה נוספת היא נעימה יותר והיא חגיגה של הישג מסוים. ההישג יכול להיות סיום לימודים למשל וכך הבוגרים בצם משאירים משהו מעצמם באחור. כמובן שעושים זאת בקרבת בית הספר. הישג נוסף יכול להיות סיום הכשרה צבאית מסוימת. במקרה כזה, הנעליים שאתם תראו הן מגפיים צבאיות, לעיתים צבועות.

הסיבה הבאה קשורה למותו של אדם אהוב. במקרה כזה, זורקים אחד מזוגות נעליו של המנוח על חוטי חשמל כדי להנציח אותו. חברי כנופיות עושים זאת לעיתים קרובות וזה מסמל סוג של אנדרטה לזכרו של המת. 

הסיבה האחרונה קשורה לבריונות. בריונים, כדי לאמלל עוד יותר את מי שהם מתעללים בו, מורידים את נעליו של הקורבן (שלעיתים יכול להיות ילד לא מקובל או אפילו חסר בית) וזורקים את הנעליים שלהם על חוטי החשמל. וכמובן, לעיתים כל העניין פשוט נובע משעמום.

נעליים במקומות מוזרים

כפי שאמרנו ואתם יודעים, תופעות אלו לא כל כך פופולריות בישראל והן מוכרות בעיקר בחו"ל. לפעמים ניתן למצוא נעליים במקומות מוזרים ביותר ומעניין לעיתים לדעת מה הסיבה להימצאותן של הנעליים במקומות אלו. עכשיו כשאתם יודעים את הסיבות השונות, אתם יכולים להפתיע את בני המשפחה או החברים עם הידע החדש שלכם.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על נעליים, לחצו כאן.