נעליים ראשונות לילדים הן נעלי טרום הליכה. נעליים אלו הן מיוחדות מכיוון שהן הנעליים שאיתן הילדים לומדים ללכת, איך להחזיק את עצמם על הרגליים והן נותנות להם את הבסיס להמשך בכל הנוגע להליכה על שתיים.

לאחרונה, נתקלתי ברשת ברחשים ואמירות של הורים על כך שאין בכלל צורך בנעלי טרום הליכה ויש אופציה לעבור ישירות לנעלי צעד ראשון. זה מעניין מאוד כי במידה וזה נכון, אנחנו בעצם מוותרים על חלק בחייו של הילד וגם בחיינו כהורים כי אלו הן הנעליים החמודות ביותר ועליהן אנחנו נתרפק כשניזכר בעתיד בצעדים הראשונים של הילד שלנו.

יצאנו לבדוק האם באמת האמירות האלו הן אמיתיות או חסרות ביסוס. במאמר הבא, נציג בפניכם את הממצאים שלנו ונענה על השאלה – האם באמת צריך נעלי טרום הליכה?

נעליים ראשונות לילדים – התחלת ההליכה

לפני שנענה על השאלה שלשמה התכנסנו, נסביר רק רגע, מתי מומלץ לקנות את הנעליים הראשונות לילדים. בכל זאת, אנחנו חייבים לבנות קצת מתח.

ילדים עושים את צעדיהם הראשונים בערך בגיל שנה אך זה משתנה בין ילד לילד. קודם כל, הם יעשו צעדים זהירים וקטנים תוך כדי שהם נעזרים במשהו כדי שיחזיק אותם על הרגליים. לאחר מכן, הם מתחילים ללכת בכוחות עצמם ונופלים כל כמה צעדים עד שהם מצליחים לתפוס את העניין. את הנעליים הראשונות של הילד יש לקנות רק לאחר שהוא התחיל ללכת בצורה יציבה ולא לפני (מה שקורה אצל הורים מסוימים).

נעליים ראשונות לילדים
אין צורך לקנות לו נעליים מיד כשהוא מתחיל ללכת

נעליים ראשונות לילדים – האם צריך נעלי טרום הליכה

קודם כל, בואו נבין מהן נעלי טרום הליכה. נעליים אלו הן שילוב מיוחד בין נעליים לגרביים והן רכות וגמישות במיוחד. הסיבה לכך היא כדי לתת לתינוק הרגשה כאילו הוא הולך יחף כדי שיוכל להרגיש את האדמה עליה הוא הולך וידע לייצב את עצמו במשטחי הקרקע השונים עליהם הוא הולך.

הרחשים ששמענו אומרים שנעלי טרום הליכה הן פשוט מיותרות כי הן רק שלב מעבר בין ללכת יחף לבין הליכה עם נעליים רגילות. הכוונה היא שניתן בקלות להחליף את נעלי טרום ההליכה בגרביים מחוספסות והן יעשו את העבודה מספיק טוב. בכל מקרה, אומרים אותם רחשים, עדיף לילדים להיות יחפים כמה שאפשר.

לאחר שבדקנו את הדברים הללו, גילינו שהם נכונים חלקית. לילדים בהחלט עדיף ללכת יחפים כי ככה הם לומדים טוב יותר איך ללכת בצורה היציבה ביותר שאפשר ואיך לאזן את עצמם בלי שום עזרים חיצוניים. אך לעומת זאת, האמירות שנעלי טרום הליכה הן מיותרות, הן לא נכונות.

נעלי טרום הליכה, עושות את התפקיד הבסיסי ביותר של נעליים שהוא שמירה על הרגליים של הילדים מפני דברים כמו לכלוך וחתכים כי הן חוצץ בין הרצפה לבין רגליהם של הילדים. הם אומנם לא קשיחות כמו הנעליים המוכרות אך הן גם לא בדיוק גרביים. הן משהו באמצע. השילוב הזה הוא זה שנותן לילדים את הטוב משתי העולמות. את הנוחות של הגרביים ואת הביטחון של הנעליים. לכן, אם אתם שואלים אותנו, נעלי טרום הליכה הן ממש לא מיותרות.

נעליים ראשונות לילדים – מה כל כך טוב בהליכה יחפה?

כשהילד הולך יחף הוא בעצם לא מסתמך על עזרים חיצוניים כדי לייצב את עצמו ללכת מאוזן ככל האפשר. כך, הוא לומד באמת איך לשמור את עצמו עומד מבלי ליפול. בנוסף, נעליים עלולות לפגוע בהתפתחותו של הילד במידה והן לא מתאימות לו.

נעליים קטנות מדי, יגרמו לילד לכווץ את הרגל כדי להיכנס אליה וזה עשוי לפגוע בגדילה של הרגליים. בנוסף, נעליים גדולות מדי יגרמו לילד להחליק באופן קבוע וכדי להימנע מכך הוא שוב יכווץ את הרגל ואת האצבעות כדי לחזק את האחיזה שלו וגם זה עשוי לפגוע ברגליים שלו.

אז שוב, למה צריך נעליים? כדי ללכת בחוץ. הליכה בתוך הבית חייבת להיות הליכה יחפה בגלל היתרונות שדיברנו עליהם לפני רגע אך כשיוצאים החוצה, הנעליים צריכות להיכנס לפעולה ולשמור על הרגליים של הילד ולכן צריך אותן.

נעליים ראשונות לילדים – איך בוחרים נעליים חדשות

הבחירה של נעליים חדשות לילדים צריכה להיות מושכלת. נעליים אלו הן אלה שילוו את הילד שלכם בתקופה הקרובה וחשוב מאוד שהן יהיו טובות עבורו. לכן, הדבר החשוב ביותר בנעליים לילדים היא ההתאמה לרגל שלהם.

קודם כל, צריך לבחור את מידת הנעליים המתאימה ולכן חשוב למדוד את רגליו של הילד. יש אפשרות למדוד את הרגליים שלו בבית, באופן עצמאי ויש אפשרות למדוד אותן בחנות הנעליים. אחרי שבחרתם את המידה הנכונה, מה שאתם צריכים לעשות זה למדוד את שתי הנעליים על רגליו של הילד. רק כך אפשר לדעת במאה אחוז אם הן מתאימות.

מה שאתם בעצם בודקים במדידת הנעליים, היא את ההתאמה לרגל של הילד. בהחלט יכול להיות שהמידה מתאימה אך הנעל לא תשב טוב על רגלו של הילד מכל מיני סיבות. בנוסף, אתם בודקים את הנוחות של הנעל. אם הנעליים לא נוחות, כל הקנייה היא מיותרת כי אם הנעל לא נוחה, הילד יסבול כשהוא ינעל אותן וזו ממש לא המטרה.

דבר נוסף שיש להסתכל עליו כשבוחרים נעליים חדשות הוא הסגירה שלהן. ישנם כמה סוגי סגירה של נעליים – שרוכים, סקוטש ואבזם. כולם יכולים להבטיח סגירה טובה שתשמור על רגלו של הילד אך אנחנו ממליצים לבחור בנעליים המציעות שתי דרכי סגירה יחדיו כמו למשל סקוטש ושרוכים. הסיבה לכך היא שבנעליים כאלו אתם יודעים שהרגל של הילד מאובטחת בצורה הטובה ביותר וגם לילד יהיה קשה יותר להוריד אותן. ילדים לפעמים רוצים להיות יחפים במצבים שאין אפשרות כזו והאבטוח הכפול הזה, יגרום להורדת הנעליים להיות כי כמה יותר קשה עבורם.

הדבר האחרון הוא החומר ממנו עשויה הנעל. בנעלי ילדים, חשוב מאוד שהחומר ממנו עשויות הנעליים יהיה נושם וגמיש. הסיבה לכך היא שרגליהם של ילדים מזיעות די הרבה ולכן חשוב שהרגל שלהם תהייה מאווררת. זוהי סיבה נוספת למה כדאי לתת להם להיות יחפים ולמה כדאי לבחור בחומרים נושמים שמאפשרים אוורור של הרגל ככל הניתן. כמו כן, חומר גמיש יגרום לנעל להיות גמישה וכבר דיברנו קודם לכן על היתרונות של נעליים גמישות.

שימו לב, רגליהם של ילדים, גדלות די מהר ולכן חשוב מאוד למדוד את הרגליים שלהם לעיתים קרובות מאוד (כל חודש-חודשיים) ולשים לב מתי הנעליים שלהם כבר לא מתאימות. קחו בחשבון את הדגשים שדיברנו עליהם בכל הנוגע לקניית נעליים חדשות והכי חשוב, תנו להם להיות יחפים כמה שיותר.

אז כמו שכבר הבנתם, נעלי טרום הליכה, שהן נעליים ראשונות לילדים, הן ממש לא מיותרות ולדעתנו זה לא שלב שרצוי לוותר עליו. לכל שלב יש מטרה ואם תדלגו על שלב מסוים, הילד שלכם לא יקבל את הכישורים שלומדים בשלב זה ולא כדאי לוותר על כישורים אלו.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על נעליים ראשונות לילדים ונעלי צעד ראשון, לחצו כאן.