נעלי ילדים היו בעבר תמימות וחמודות ואנשים נמסו רק מלראות אותן על רגליים של ילד קטן. בשנים האחרונות, נעלי ילדים הפכו להיות הרבה יותר מרק נעליים. בתקופה בה אנו חיים, תרבות הצריכה היא מקודשת ונמצאת בראש מעייניהם של המון אנשים מכיוון שקנייה של דברים מסוימים משייכת אותנו למצב סוציו-אקונומי וחברתי מסוים. לכן, אנשים רצים לקנות כל דבר חדש וכל דבר שנחשב אופנתי כדי שהם יוכלו להציג את עצמם לחבריהם בגאווה.

אבל איך הגענו למצב כזה? איך הגענו למצב ששומרים על נעליים לילדים ועל נעליים באופן כללי כמו שאנו שומרים על תכשיטים יקרי ערך? איך הגענו למצב שזוג נעליים יכול לעלות כמה אלפי שקלים ונעלי ילדים כמה מאות שקלים? התשובה לכך היא פשוטה. התשובה לכך היא הדבר שמלווה אותנו יום אחר יום, דבר שאנו מבלים בו הרבה משעות היום שלנו – הרשתות החברתיות.

הרשתות החברתיות נתנו במה מרכזית למפורסמים ואחרים כדי להביע את דעתם וחברות שונות, ביניהן חברות הנעליים והאופנה, משלמות לאותם מפורסמים ואותם אנשים בעלי השפעה כדי שיקדמו את המוצרים שלהם ברשתות כדי שהעוקבים שלהם יהפכו להיות קונים פוטנציאליים. הרשתות החברתיות, בצורה כזו או אחרת, מקדשות את תרבות הצריכה ואת אידיאל היופי הלא הגיוני.

איך שני הדברים הללו – נעלי ילדים והרשתות החברתיות, קשורים האחד בשני? לרשתות החברתיות ומובילי דעת הקהל שמשתמשים בהן, יש כוח רציני כפי שכבר אמרנו והן אלו שדחפו בעקיפין לשינוי בנעלי הילדים. איך זה קרה? במאמר, אנו מסבירים הכל.

נעלי ילדים – החלק החיצוני

גפת הנעל, שהיא החלק החיצוני המקיף את רגלו של הילד, עברה, במרוץ השנים, שינויים משמעותיים ביותר מבחינה עיצובית. בעבר, הנעל הייתה בעלת צבע אחיד ודי משעמם. כיום, הגפה היא החלק המושך ביותר את עינו של הלקוח והיא האחראית "לשווק" את הנעל מבחינה ויזואלית.

הגפה, עברה מלהיות חלק בנאלי בעל צבע אחד, לכזאת שיש לה מספר צבעים ובשילובים שונים ומגוונים. בנוסף לכך, אצל ילדים, משתמשים הרבה פעמים באיורים ומדבקות מיוחדות כי להוסיף עוד קצת צבע לעיצוב וגם כדי למשוך את העין עוד יותר. חלק זה, שכל מטרתו הייתה לשמור על הרגל של הנועל, הפכה להיות זאת שגורמת לנו להגיע לחנות ולבחור למדוד את הנעל.

נעלי ילדים – החלק הפנימי

החלק הפנימי, היה החלק "המוזנח" ביותר בנעליים. הסיבה לכך היא שזה החלק שלא רואים ולכן, לדעת היצרנים, לא היה יותר מדי צורך להשקיע בו. כל מאחורי הקלעים של הנעל היה בעצם החלק הפנימי ושם הסתירו את כל התפרים והדברים שלא באמת צריך לראות. כיום, החלק הפנימי הוא החלק שככל הנראה, שמים עליו את הדגש הגדול ביותר בכל העניין הבריאותי וגם כאן, חלו שינויים עיצוביים.

בעבר, הרפידה הפנימית של הנעל, החלק שעליו יושבת הרגל, הייתה פיסת בד או עור, תלוי החומר שממנו יוצרה הנעל. כיום, הרפידה הפנימית היא החלק החשוב ביותר בכל הנוגע לבריאות הרגל של הנועל. רפידה זו, מטרתה למנוע את המכה שהרגל שלנו חוטפת מהקרקע עליה אנו הולכים או רצים ולכן, מפיסת בד או עור, רפידה זו הפכה להיות מלאת ג'ל או ספוג מיוחדים שכל מטרתם היא לרכך את המכה מהקרקע.

בנוסף, רפידה זו מתעצבת לפי רגלו של הנועל ולא להפך. כך, היא מאפשרת לרגל של הילד לגדול ולהתפתח בצורה טבעית ונוחה. בפן העיצובי, כדי שחלק זה של הנעל ימשוך גם כן את עיניהם של הקונים, נוספו שם, בדגמים מסוימים, ציורים או מידע חשוב.  

נעלי ילדים – אזור השרוכים ולשון הנעל

השינוי העיצובי בחלק זה של הנעל בא לידי ביטוי בכך שהשרוכים הפכו להיות צבעוניים או בצבעים קצת אחרים ממה שהיינו רגילים אליהם, הלשון גם כן קיבלה צבע ואת לוגו החברה וגם כאן, ישנם איורים ומדבקות שונות כדי למשוך את תשומת לב הקונה.

נעלי ילדים – איך הרשתות החברתיות קשורות

הרשתות החברתיות משחקות תפקיד מאוד מרכזי בכל התהליך של השינויים הללו. הסיבה לכך היא שהמפורסמים ומובילי דעת הקהל, המנצלים את הפלטפורמות השונות הללו במטרה לקדם מוצר או שירות מסוים, הם אלו שקובעים את צו האופנה הנוכחי. עולם האופנה הוא עולם המשתנה מרגע לרגע ובכך גם הדברים שאנו קונים משתנים מרגע לרגע.

כיום, כדי להיות "מקובלים" יש להיות מעודכנים בכל הטרנדים החמים שנקבעים על ידי אותם מפורסמים ומובילי דעת קהל וכדי לדעת מה באופנה, יש לעקוב אחריהם ברשתות החברתיות השונות. כך, העוקבים שלנם רואים מה הם לובשים וכדי להיות כמוהם, קונים את אותם הדברים.

זה בא לידי ביטוי גם באופנת ילדים בכך שאם מפורסם או מפורסמת מסוימת, בואו ניקח כדוגמא את ביונסה, תלביש את הילדה שלה בנעליים מסוימות, כולם ירצו לקנות את הנעליים הללו עבור הילדים שלהם. כך, המפורסמים והרשתות החברתיות גורמות לעיצובים שונים להגיע את הצרכן וגם הם מצריכים את החברות המייצרות להיות עם היד על הדופק כדי להיענות לצרכים החדשים של הצרכנים. 

נעלי ילדים
אחראיות בלעדיות לשינויים העיצוביים בנעלי ילדים

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון, לחצו כאן.