נעלי ספורט לילדים הן קנייה שיש לעשות אותה מוקדם ככל האפשר. לא הרבה זמן יעבור מהרגע הראשון שבו הם נעמדים על הרגליים ומתחילים ללכת, הם כבר יתחילו לקפוץ ולרוץ ולהיות פעילים מאוד ולכן, יש לשמור על הרגליים שלהם כמה שאפשר וכדי לעשות זאת יש לקנות את הנעליים המתאימות.

לא מיד אפשר לקנות נעלי ספורט לילדים מכיוון שלפני כן הילדים צריכים לעבור כמה שלבים מקדימים, כמו למשל נעלי טרום הליכה ונעלי צעד ראשון אך ישנם נעלי צעד ראשון שנחשבות בצורה כזו או אחרת כנעלי ספורט. נעליים אלו הן מיוחדות לפעילות גופנית וישמרו על הרגליים של הילד בצורה אפקטיבית.

למרות זאת, אי אפשר פשוט לקחת את הזוג הראשון שרואים אלא יש לעשות בחירה נכונה והורים רבים חוטאים בבחירה הזו פשוט מחוסר ידע. במאמר הבא, אנו נסביר לכם איך אתם יכולים להבטיח שאתם עושים את הבחירה הנכונה בנעלי הספורט של הילד שלכם.

נעלי ספורט לילדים – לא כל נעל מתאימה

תווי הפנים של בני האדם, שונים בין האחד לשני. כמובן שאפשר לראות דמיון כזה או אחר בין בני משפחה אך עדיין, תמיד ישנו איזשהו שוני, גם אם אנחנו לא רואים אותו. אותו הדבר אפשר להגיד על הרגליים שלנו. לכל אדם יש אורך שונה ורוחב שונה ברגל אך ישנם גם דברים אחרים שהם שונים. לכן, לא כל נעל תתאים לכם או לילד שלכם, גם אם הנעל היא במידה המתאימה.

אתם יכולים לשמוע המלצות על נעליים לילדים מהחברים שלכם או שהילד ראה את הנעליים החדשות של חבר שלו ועכשיו הוא בעצמו רוצה כאלה בדיוק אך כמו שכבר אמרנו, יכול להיות שהם לא יתאימו. לרגל שלו תתאים נעל מסוימת ולכן אתם לא יכולים פשוט לגשת ולקחת כל נעל שיש בחנות. הילד צריך להיות איתכם, למדוד את שתי הנעליים וללכת איתן קצת כדי לדעת בוודאות שהן אכן מתאימות לרגל הייחודית שלו.

נעלי ספורט לילדים

נעלי ספורט לילדים – איפה הילד מסתובב

האזור שבו אתם גרים והסביבה של בית הספר, הם דברים שיש לקחת בחשבון בבחירה של הנעליים החדשות של הילד. נעלי ספורט מסוימות מתאימות למשטחים מסוימים. נעלי טניס למשל, מתאימות יותר לאספלט והן לא מחליקות. נעלי ספורט עם פקקים, מתאימות יותר לדשא וכדומה. לכן, אם אתם גרים באזור בנוי עם מדרכות וגני שעשועים עם רצפת אספלט, אתם צריכים לבחור בנעליים המתאימות לשטח זה.

אם אתם גרים במושב למשל והילד מסתובב הרבה בפרדסים ובשדות של המושב, יש לבחור בנעליים שיתאימו לאזור המיוער יותר. גם התחביבים של הילד צריכים להילקח בחשבון כי המשטח שלהם הוא חשוב גם כן. אם הילד אוהב לשחק כדורסל, הוא צריך נעליים שלא מחליקות ומעט גבוהות אך אם הוא אוהב לטפס, הוא זקוק לנעליים אחרות לגמרי.

נעלי ספורט לילדים – מידת הנעליים

לכל ילד מידת נעליים שונה ולכן גם כאן, לא יכול להיות שתקנו לילד שלכם בדיוק את אותם הנעליים של חבר שלו מהסעיף הקודם כי יכול להיות שהן קטנות או גדולות לו מדי. המידה של הנעל חייבת להיות מדויקת לרגלו של הילד.

מידה גדולה מדי עלולה לפגוע בהתפתחות שלו בכך שהילד יצטרך לגרום לכך שתהייה לו יותר תמיכה מהנעל שהוא לא מקבל אותה בגלל המידה הגדולה. כדי לעשות זאת, הוא מקפל מעט את הרגל שלו ומכווץ את השרירים והגידים ובכך נמנעת ההתפתחות הטבעית של הרגל שלו. גם מידה קטנה מדי עלולה לגרום לבעיות התפתחותיות מכיוון שהנעליים ילחצו על הרגל של הילד ויעצרו את זרימת הדם הטבעית וגם לא יהיה לרגל מספיק מקום להתפתח בתוך הנעל.

לכן, אתם חייבים לקנות לילד שלכם את הנעליים במידה הנכונה כדי לאפשר לו להתפתח בצורה טבעית ונכונה. הנעליים המתאימות גם יעזרו להתפתחות הטבעית שלו וגם ישמרו לו על הרגליים שזוהי בעצם המטרה הבסיסית של נעליים.

נעלי ספורט לילדים – סגנון ההליכה שלו

סגנון ההליכה, או יותר נכון סגנון הריצה של הילד, הוא גם חלק המשפיע על בחירת הנעליים החדשות שלו. כשאנו רצים, אנחנו נוחתים על הרגל בצורה מסוימת והנעליים החדשות צריכות לעזור לנחיתה הרכה שלו.

אם הוא נוחת קודם כל על העקב, הוא יצטרך נעליים שהספיגה של העקב היא רבה יותר כדי למנוע זעזוע באזור זה. עניין זה תופס גם לנוחתים על האצבעות או אמצע כף הרגל. כדי לבדוק זאת, בקשו מהילד שלכם לרוץ למרחק קצר כדי שתוכלו לראות על איזה חלק ברגל הוא נוחת ולפי זה בחרו את הנעליים המתאימות.

נעלי ספורט לילדים

נעלי ספורט לילדים – אפשר להישאר עם המוכר והאהוב

אם אלו לא נעלי הספורט הראשונות של הילד והנעליים האחרונות שקניתם לו הן טובות, נוחות ומתאימות ואם מחליפים אותן רק כי כבר אין ברירה, אין שום סיבה שלא תבחרו בנעליים של אותה החברה בדיוק. הסיבה לכך היא שאם נעליים של חברה מסוימת היו מתאימות, אז אין שום סיבה ששאר הנעליים שלהם לא יתאימו לילד שלכם.

נעלי ספורט לילדים – דגמים שונים

אז בחרתם להישאר עם החברה שאתם מכירים ואוהבים אבל אין שום סיבה לחפש את הנעליים שכבר היו לילד, בכל זאת, באתם לקנות לו נעליים חדשות. עם הזמן, חברות הנעליים משפרות את הדגמים שלהן ויכול מאוד להיות שהדגמים החדשים יהיו נוחים ומתאימים עוד יותר מהנעליים האחרונות שלו. לכן, אל תתקעו על דגם מסוים ונסו את הדגמים השונים כדי לבחור את הטוב ביותר בעבור הילד שלכם.

נעלי ספורט לילדים – אפשרות החלפה

בהחלט יכול לקרות מצב שבחנות, הנעליים יושבות מעולה על הרגל של הילד שלכם והן נוחות לו מאוד אך בבית, לאחר שימוש קל, הם כבר הרבה פחות נוחות. בדקו אם יש אפשרות החלפה של הנעליים במידה וסיטואציה כזו חלה אצלכם.

הנעליים הנכונות לילד יכולות לעזור לו לגדול ולהתפתח כמו שצריך ונעליים לא מתאימות עושות בדיוק את ההיפך ולכן חשוב מאוד לעשות את הבחירה הנכונה. עברו על הסעיפים עליהם דיברנו ושימו לב לכל אחד ואחד מהם בזמן בחירת נעלי הספורט החדשות של הילד שלכם.

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים על נעליים, לחצו כאן.