נעלי צעד ראשון הוא אחד הנושאים המרכזיים בבלוג שלנו כי אנו מאמינים שזהו שלב חשוב מאוד בהתפתחותו של הילד בכלל ובחלק של למידת הליכה בפרט. לכן, אנו מנסים לתת לכם כמה שיותר מידע בנושא ולנסות לפתח אותו ככל האפשר כדי לעזור לכם לבחור את הנעליים הטובות והמתאימות ביותר בעבור הילד שלכם.

במאמר הבא, נציג בפניכם עוד 3 דברים חשובים ביותר בנושא. נעבור על מתי יש לעבור מנעלי טרום הליכה לנעלי צעד ראשון, נסביר על מה חשוב להסתכל כשקונים אותם וגם נסביר איך אפשר לגרום לילדים להשאיר את הנעליים עליהם ובעצם למנוע אותם מלהוריד אותן מהרגליים.

נעלי צעד ראשון – מתי עוברים לשלב הבא

אחד הדברים שנשארים בערפל בנוגע לנעליים לילדים הוא מתי לעשות את המעברים בין סוגי הנעליים השונים. רוב ההורים מאמינים שהמעבר נעשה בגיל מסוים, שיש גיל שבו הילד כבר גדול מדי לנעלי טרום הליכה ולכן יש לעבור לנעלי צעד ראשון כשאר הילד מגיע לגיל מסוים. זה נכון ולא נכון.

זה נכון מכיוון שרוב הילדים מתחילים ללכת פלוס מינוס באותו גיל. חלק מתחילים מעט מוקדם יותר ולחלק לוקח קצת יותר זמן לעשות את המעד הראשון שלהם. לכן, זה גם לא נכון שהמעבר הוא תלוי גיל. המעבר הוא תלוי במצב שבו הילד שלכם נמצא. אם הילד שלכם יודע ללכת טוב ויציב למשך תקופה, הוא יכול לעבור לנעלי צעד ראשון אך אם הוא עדיין לא הולך בצורה הכי בטוחה, תשאירו אותו עם נעלי טרום הליכה.

אם הילד כבר יחסית גדול והוא עדיין לא הולך כמו שצריך ומרגיש שהוא קצת תקוע מאחור, התייעצו עם רופא הילדים.

נעלי צעד ראשון – תהליך הבחירה

חשוב לשים לב לכמה דברים לפני שמחליטים איזו נעל לקנות. הדבר החשוב ביותר הוא התאמה לילד שלכם. כדי לבדוק את זה, חשוב למדוד את הרגל של הילד לפני כן כדי לבחור את הנעליים הנכונות. לא רק המידה הנכונה היא חשובה אלא גם איך הנעל מתאימה לרגל. בהחלט יכול לקרות מצב שהנעל אכן מתאימה במידה אך היא פשוט לא יושבת טוב על הרגל של התינוק. לכן, חשוב מאוד שהילד ימדוד את שתי הנעליים וילך איתן קצת, כדי להרגיש אם הן נוחות לו ואיך הוא מרגיש איתן. נעליים לא מתאימות, עשויות לגרום לפגיעה רצינית בהתפתחות של הילד ואף לגרום לפציעות פיזיות.

חלק חשוב נוסף שתורם לנוחות הוא הריפוד הפנימי של הנעל. הריפוד צריך להיות רך ככל האפשר כדי שהנעליים יהיו כמה שיותר נוחות לילד. בריפוד צריך להגיע עד אזור העקב כדי למנוע שפשופים וחתכים.

הסוליה היא חלק חשוב מאוד בנעל שהרבה מאוד אנשים לא שמים לב אליו בכלל. סוליה נכונה תעזור למנוע החלקה ולכן חשוב לבדוק האם ישנם חריצים או טקסטורות אחרות בסוליית הנעל שעוזרות למנוע החלקה. בנוסף, הסוליה של הנעל צריכה להיות קשיחה וגמישה בו זמנית. הגמישות מעניקה טווח תנועה החשוב מאוד לילד שעוד לומד ללכת והקשיחות תורמת בשיפור האיזון והיציבה של הילד.

הדבר האחרון שעליו נדבר היום הוא סגירת הנעל. כשמדובר בילדים, חשוב מאוד לתת להם כמה שיותר ביטחון. לכן, חשוב שהאבטחה סביב הרגל שלהם תהייה מרבית. עושים זאת דרך בחירת הידוק הנעליים הנכון. האופציות הקיימות הן סקוטש ושרוכים. אנו מציעים לבחור בנעליים המציעות את שתי הדרכים. הסיבה היא שכך אתם נותנים לילד שלכם יותר ביטחון ומבטיחים שהנעליים ישמרו על הרגליים שלו ככל האפשר.

נעלי צעד ראשון
בחרו את הנעליים הטובות עבורו

נעלי צעד ראשון – איך למנוע מהילדים להוריד את הנעליים

זה בלתי נמנע שהילד ינסה להוריד את הנעליים. מי מאיתנו לא אוהב להיות יחף? נכון, בדרך כלל לא מחוץ לבית ששם בעצם צריך את הנעליים אך הילדים לא מבינים את זה והם רוצים להיות יחפים. הם מרגישים שהנעליים מגבילות אותם ולכן הם לא מעוניינים בהן. ישנן כמה דרכים שמאפשרות להגדיל את הסיכוי להשאיר את הנעליים על הרגליים של הילדים:

הדרך הראשונה קשורה בהתאמת הנעליים לרגלו של הילד שכבר אמרו שזה הדבר החשוב ביותר בבחירת הנעליים. אם הנעליים לא מתאימות, בין אם זה במידה או בנוחות של הנעל, הילד ינסה להוריד אותן. לכן, וודאו שאתם קונים נעליים מתאימות ושימו לב מתי הנעליים כבר קטנות עבור הילד. אם הילד גדל והנעליים כבר קטנות לו, הוא ינסה להוריד אותן כי הן ילחצו על הרגליים שלו.

בחירה בנעליים מאובטחות יותר – נעליים שיש להן גם שרוכים וגם סקוטש, יסבכו את הדרך של הילד להורדת הנעליים. הילד יצטרך להסתדר עם פתיחת הסקוטש והתרת השרוכים כדי להוריד את הנעליים ועד שהוא יעשה את זה, אתם תשימו לב למה שקורה ותמנעו את הורדת הנעליים או שהוא פשוט יתייאש מהסיטואציה ויקבל את העובדה שעכשיו הוא צריך להיות עם נעליים.

הדרך האחרונה היא פשוט לקנות לילד נעליים שהוא יאהב וישמח לנעול. אם הנעליים יהיו למורת רוחו של הילד, הוא יתנגד לנעול אותן וינסה להוריד אותן כל זמן שהן על הרגליים שלו. אם תקנו לילד שלכם נעליים שהוא אוהב והן יפות בעיניו, הוא רק יחכה לרגע שבו הוא יצטרך לנעול אותן.

נעלי צעד ראשון הן שלב חשוב בלמידה של הילד ולכן יש לקנות את הנעליים המתאימות לו. לכל ילד יתאימו נעליים אחרות ולכן חשוב מאוד לתת לילד למדוד את שתי הנעליים לפני שמחליטים לקנות זוג מסוים. אנו מקווים שעזרנו לכם ושעכשיו אתם יודעים קצת יותר על נעלי צעד ראשון. אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים בנושא, לחצו כאן.