סוגי אימון לנשים בהריון הם משהו שנשים מחפשות כדי להישאר בכושר בזמן התקופה הקסומה של ההיריון. מה שלרוב הן לא יודעות הוא שלפעילות גופנית בזמן הריון יש יותר יתרונות מאשר פעילות גופנית כשאישה לא נמצא בהריון. הסיבה היא שפעילות גופנית עוזרת להתפתחות העובר בתחומים שונים.

במאמר הבא, אנו נסביר את היתרונות השונים של אימון בזמן ההיריון וגם נציג לכם סוגי אימונים שונים שאתן יכולות לעשות מהנוחות של הבית או הסביבה הקרובה לביתכן.

סוגי אימון לנשים בהריון – אימון שווה שמחה

יכול להיות שלחלק מכן זה נשמע מוזר אבל אימון שווה שמחה. אימון גופני הוכח מדעית ככזה המשפר מצב רוח מכיוון שהוא משחרר חומרים כימיקליים חיוביים במוח. בנוסף לכך, פעילויות גופניות מסוימות, עוזרות לשלווה ולרוגע.

לכן, אל תשללו ישר את העניין של פעילות גופנית. אנו יודעות שעכשיו, כשאתן בהריון זה אולי נשמע כמו הדבר האחרון שאתן רוצות לעשות אך מה אכפת לכן לנסות? אולי תאהבו את הקטע ויהיה לכן תחביב חדש.

סוגי אימון לנשים בהריון

סוגי אימון לנשים בהריון – הדברים הטובים

תמיד חשוב להיות בתנועה, בכל תחום בחיים, מכיוון שאם אתן לא בתנועה זה אומר שאתן תקועות במקום וזה לא טוב. התעמלות, עוזרת לכן לזוז ומחזקת את גופכן. חיזוק הגוף יקל עליכן במהלך ההיריון וחיזוק של קבוצות שרירים ספציפיים (שעליהם נדבר בהמשך), עוזרים גם בתהליך של הלידה עצמה.

במהלך ההיריון, נשים רבות סובלות מדלקות היכולות להשפיע ברמה כזו או אחרת על העובר (לא בצורה קריטית, לא לדאוג). ההתעמלות עוזרת למנוע את הדלקות הללו. בנוסף לכך, ישנם סוגי אימון מסוימים שעוזרים לבעיות נשימה שכמעט וכל הנשים סובלות מהם במהלך הריון.   

דיברנו על דלקות במהלך הריון. העניין הוא שהגן התורשתי של הדלקות עלול לעבור אל הילד ובמידה ותעשו אימון גופני, אתן בעצם מונעות את הדלקות ולכן הגן הזה לא יעבור אל העובר. בכך אתן בעצם נותנות לגנים הטובים שלכן לתפוס יותר מקום אצל העובר שלכן. היתרון הנוסף לעובר הוא שאימון גופני מפתח בצורה מסוימת את המוח שלו.

סוגי אימון לנשים בהריון – סוגי אימון שונים

קיימים כל כך הרבה סוגי אימון גופני שונים ולפעמים המבחר כה גדול שלא יודעים במה לבחור. אנו מיד נמליץ לכן על כמה אימונים פשוטים, מהנים וקלילים.

סוג האימון הראשון, הוא פשוט מאוד, מהנה בעבור המון נשים ואנשים וכזה שלא מצריך יותר מדי ציוד או כוחות. האימון הוא הליכה. כן, הליכה פשוטה של חצי שעה עושה עבודה מצוינת. הליכה בטבע היא עדיפה עוד יותר מכיוון שהצבעים השונים והאוויר הצח עוזרים לשלווה.

אם אתן אוהבות את הטבע, אתן יכולות גם לרכב לפארק הקרוב לביתכן. רכיבה על אופניים היא עוד סוג אימון מעולה בעבור נשים בהריון. האימון מחזק את שרירי הרגליים החשובים מאוד בתקופת ההיריון.

אימון מצוין שמשלב תנועה ותרגילי נשימה יעזרו לכן להתמודד עם בעיות הנשימה שהריון מביא. אימון כמו יוגה או מדיטציה המשלבת תנועה הן האימונים בשבילכן אם אתם קצת עייפות יותר באותו היום.

סוג אימון נוסף שיש לו יתרונות נוספים הוא ריקוד. ריקוד משלב תנועה, מדיטציה (מהסיבה שאתן נכנסות לסוג של "זון" משלכן) ומוזיקה. מוזיקה הוכחה כמועילה מאוד להתפתחות העובר, לכן, השמיעו לו מוזיקה בלי קשר לאם אתן רוקדות או לא.

סוג האימון האחרון הוא די רחב אך הדברים הכלולים בתוכו עובדים טוב מאוד. אימון כוח השם דגש על הרגליים יעזור לכם כמו שכבר אמרנו קודם. בנוסף, אימונים וחיזוק של שרירי האגן ושרירי הליבה, יעזרו לכן במהלך ההיריון בכך שזה יקל עליכן את ההיריון עצמו ובעתיד, ברגע הלידה, יהיה לכן קל יותר.

סוגי אימון לנשים בהריון

אימונים גופניים הם חשובים מאוד לשמירה על גוף בריא בכל זמן אך במיוחד בזמן ההיריון. בזמן ההיריון, נשים נוטות להיות מעט יותר עייפות וזה מובן לגמרי אך אסור לכן להזניח את עצמכן ואת הבריאות של הגוף שלכן. התאמנו באופן יומיומי ועקבי. חשוב מאוד לשים לב שאתן לא מעמיסות על עצמכן יותר מדי, לא מבחינת משקל (אם אתן עושות אימון כוח) ולא מבחינת אינטנסיביות האימון. התייעצו עם הרופא לגבי סוג האימון המתאים ביותר בשבילכן.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא אימהות? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

סוגי אימון לנשים בהריון – מהו היתרון הגדול ביותר של התעמלות במהלך הריון?

היתרון הגדול ביותר של התעמלות במהלך הריון הוא חיזוק הגוף. גוף חזק יותר יעזור לכן לעבור את ההיריון בצורה בריאה וקלה יותר. בנוסף, התעמלות מונעת דלקות המתפתחות במהלך ההיריון מה שעוזר להעברת הגנים החיובים יותר אל העובר.

סוגי אימון לנשים בהריון – מהי ההתעמלות הטובה ביותר במהלך הריון?

אין כזה דבר התעמלות טובה אלא לא טובה (ספורט אתגרי ואינטנסיבי) אך לריקוד יש יתרון משולש – תנועה, מדיטציה ומוסיקה.

סוגי אימון לנשים בהריון – כמה זמן צריך להיות כל אימון?

קודם כל, זה שאתן בכלל מתאמנות זה מעולה. לתוצאות מיטביות, יש לבצע אימון יומי של חצי שעה לפחות. האימון יכול להיות מדיטציה, הליכה, רכיבה על אופניים או כל התעמלות אחרת שאתן אוהבות. שימו לב שאתן מקבלות אישור מרופא הנשים שלכן והתייעצו איתו/איתה לגבי סוג האימון הנכון בשבילכן.