צעדים ראשונים – ברגע שהתינוק שלך ינסה לעמוד באופן עצמאי, הוא יהיה נרגש לגלות מה עוד קיים – וזה אומר לעשות את צעדיו הראשונים. הצעדים הראשונים עשויים להיות מספר ימים או לפעמים מספר חודשים מהרגע שהתינוק לומד לעמוד לראשונה.

צעדים ראשונים – מתי לצפות שזה יקרה?

ילדים רבים מתחילים הליכה באמצעות אחיזה ביד או רהיטים באזור גיל 8 או 9 חודשים. כאשר הם מנסים להשתמש בכל רהיט שנמצא בדרך או כמובן באמא ואבא, בהם הם משתמשים כדי להשאיר את עצמם זקופים. יש ילדים שמתחילים ללכת בגיל מוקדם וכאלה בגיל מאוחר. דבר אחד בטוח, הילד שלך ילמד בסופו של דבר ללכת, אבל בלוח זמנים משלו. אך כמובן שתוכל לעזור לו.

צעדים ראשונים –איך לעזור לתינוק שלך?

הדרך הטובה ביותר לתת לקטנצ'יק שלך עזרה זה לעודד הליכה וצעדים ראשונים. תנו לילד שלכם זמן לזחול מחוץ לעריסה, ויש עוד מספר דרכים נוספות:

  1. השאירו שביל – אותם טריקים שיכולים לפתות את התינוק לזחול יכול גם לעזור לו לקום על הרגליים, שימו את הצעצועים בזווית העין אך לא בהישג יד כדי שהוא יתרומם לעמידה.
  2. תתן לו יד – אם הילד כבר נעמד על הרגליים, תנו לו יד ותלכו יחד איתו לאט לאט, ותתנו ו להיעזר ברהיטים יציבים כדי שייצב את עצמו.
  3. תתנו לילד גם לזחול ולא להאיץ בהליכה, בזמן שהילד זוחל ונעמד על הרגליים ומתיישב הוא מפתח את שרירי הפלג הגוף העליון והזרוע ולא רק את הרגליים.
  4. תתנו לו ללכת יחף, אין צורך ברכישת נעליים לילד בגיל הזה, כיוון שהם לא מועילים להליכה בהכרח, אך גם רצוי לא לשים לו גרביים כדי למנוע החלקה, הפתרון הוא לתת לו ללכת יחף או גרביים עם נקודות מונעות החלקה.
צעדים ראשונים

צעדים ראשונים –ממה לא לחשוש?

  1. כשהילד יתחיל את ההליכה הראשונה שלו, צפו להרבה התנדנדויות ונפילות, כמובן שאין ממה לדאוג, זה חלק מתהליך הלמידה, במידה הנפילה קלה הילד עלול לבכות אך אין ממה לדאוג סביר להניח שהוא ישכח מהנפילה ויחזור לעמוד בזריזות.
  2. רגליים שטוחות, אין מה לחשוש, כשהילד גדל הרגליים יתחילו לקבל את צורתם הטבעית, זה קורה בערך עד גיל 3 או 4.
  3. רגליים מכופפות, גם פה אין מה לחשוש, יש לא לשכוח שעד עכשיו הילד היה זוחל או שוכב אז רגליו לרוב היו מכופפות, אז ייקח לו קצת זמן עד שיתרומם ויתיישר לחלוטין.
  4. הליכה על קצות האצבעות, חלק מהילדים באופן מוזר הולכים על קצות האצבעות, אין מה להתרגש מזה, זה עוזר להם להתפתח ולפתח את תחושת האיזון שלהם.

אך, אם הילד ממשיך ללכת על קצות האצבעות כל הזמן אחרי גיל שנתיים, כדאי להתייעץ עם רופא ילדים, לפעמים זה יכול להיות סימן להפרעה התפתחותית.

כתבות נוספות:

הליכון לתינוק – מסוכן מאוד ולא כדאי!

טיפים לפני שבוחרים נעליים

נעלי צעד ראשון – החוויה שלי בתור אח גדול