תינוק מתעורר בלילה, אומר לרוב שההורים מתעוררים גם כן ועכשיו יש אתגר לגרום לתינוק לחזור לישון. זה יכול לקחת שעות והורים רבים עושים לילות לבנים. אם היינו אומרים לכם שישנן 3 דרכים די פשוטות לגרום לילד לחזור לישון ושזה יהיה קבוע? נכון שהייתם מנסים אותן? ברור שכן.

לפני שנציג את הדרכים הקסומות הללו, חשוב להגיד שלא מומלץ בכלל לנסות את הדרכים האלו על ילדים שעדיין לא הגיעו לגיל ארבעה חודשים. הסיבה היא שהם פשוט לא יבינו מה אתם רוצים מהם ולפעמים זה עשוי לגרום לדרכים הללו לעזור פחות (ואף בכלל לא) כשהם יגיעו לגיל המתאים. הנה הדרכים שיעזרו לכם להפסיק את התופעה של תינוק מתעורר בלילה.

תינוק מתעורר בלילה
לא נראה לנו שאתם רוצים שהוא יהיה ער בלילה

תינוק מתעורר בלילה – אין בעיה שיבכו

זוהי דרך שהרבה מאוד הורים לא אוהבים אך היא הוכחה כעובדת. הדרך דוגלת בכך שהילד צריך ללמוד באופן עצמאי איך להסתדר וזה אומר שהוא צריך ללמוד איך לחזור לישון בכוחות עצמו. הילד יבכה ויבכה עד שהוא יבין שאף אחד לא מתכוון לתת לו תשומת לב והוא יחזור לישון. שימו לב, המטרה כאן היא לא לתת לו לבכות במשך שעות על גבי שעות אלא לנסות לתת לו את הזמן להירדם חזרה לבד. דרך זו, דוגלת בשתי שיטות שמיד נדבר עליהן.

שיטת פרבר – שיטה זו, היא השכיחה והאפקטיבית ביותר. בשיטה זו, כל המטרה היא שהילד יירדם בחזרה באופן עצמאי וזה משהו שהוא חייב לדעת לשלוט בו בגיל צעיר. ההורים צריכים להגדיר מסגרת זמן מסוימת שבה הם לא ניגשים אל הילד ונותנים לו לבכות ורק במידה והוא חורג ממסגרת הזמן שנקבעה, יש לגשת אליו ולראות מה קורה.  

שיטת החמש – גם בשיטה זו, אין בעיה שיבכו אך בשיטה זו, אתם נכנסים לחדרו כדי להרגיע אותו בכל חמש דקות ותהיו איתו בחדר עד שהוא נרדם. בלילה הבא, היכנסו לחדרו כל עשר דקות ובלילה אחר כך כל עשרים דקות ובהדרגה להיכנס לחדרו פחות ופחות. גם כאן, המטרה היא לגרום לו להירדם לבד ולהירגע בכוחות עצמו. הביקורים שלכם הם רק כדי להראות לו שאתם עדיין שם.

תינוק מתעורר בלילה – אל תתנו להם לבכות

באופן מובן, הורים רבים לא רוצים שהילדים שלהם יבכו. אם אתם כאלה, השיטות הבאות הן בשבילכם. בשיטות אלו, אתם יוצרים קשר חזק יותר עם הילדים שלכם דרך יחס בין אישי.

שיטת אני כאן לידך – הרעיון של שיטה זו הוא לתת ביטחון לילד שלכם. בשיטה זו, אתם מכניסים את הילד שלכם למיטה כשהוא עוד ער, מתיישבים לידו ומחכים שם עד שהוא נרדם. בכל לילה, הרחיקו מעט את הכיסא מהמיטה שלו עד שאתם מגיעים למצב שהוא נרדם כשאתם כבר לא בחדר. כך הוא ילמד להירדם לבד.

תינוק מתעורר בלילה
כדאי שיהיה לכם כיסא

השיטה המוזרה – האמת שלא כך קוראים לשיטה אך כך אנחנו החלטנו לקרוא לה מכיוון שהביצוע שלה נשמע מעט מוזר. בשיטה זו, אתם צריכים להרדים את הילד כשהוא בידיים שלכם. לאחר שהוא נרדם, הכניסו אותו למיטה והעירו אותו בעדינות. לאחר שהוא התעורר, תנו לו להירדם חזרה לאט לאט באופן עצמאי. בעצם, הילד צריך להירדם פעמיים. המטרה של שיטה זו היא כמובן, לגרום לו להירדם לבד אחרי שהוא מתעורר.

תינוק מתעורר בלילה – הדרגתיות

זוהי הדרך האחרונה שנציג בפניכם לעצירת התופעה של תינוק מתעורר בלילה. בדרך זו, אתם מרגיעים את הילד באמצעות ביקורים בחדרו ובהדרגתיות כמות הביקורים בחדרו, פוחתת. שימו לב שיכול להיות שהילד יבכה כשתעזבו אותו אך זה חלק מתהליך הלמידה.

שיטת החנייה – כמעט זהה לשיטת 'אני כאן לידך' שדיברנו עליה לפני רגע. גם בשיטה זו, אתם יושבים על כיסא ליד התינוק עד שהוא נרדם. השוני בין השיטות הוא שבשיטה זו, אין שום מגע ביניכם לבין הילד וכל האינטראקציה היא במבט ובדיבור. גם בשיטה זו אתם צריכים להזיז את הכיסא יותר ויותר בכל לילה עד שהילד שלכם מצליח להירדם לבד.

שיטת הבדיקות – שיטה זו גם היא מאוד דומה לשיטה אחרת שהיא שיטת החמש. גם בשיטה זו, כמו בשיטת החמש, אתם צריכים להיכנס לחדרו של הילד שלכם כל חמש דקות ולבדוק מה קורה איתו. השוני בשיטה זו הוא שכאן אתם לא משנים את זמן הביקורים אלא ממשיכים להיכנס לחדרו כל חמש דקות. אם הוא בוכה, הרגיעו אותו בדרכים נעימות כמו ליטוף או שיר אך חשוב לא לשנות את הדרך שבה אתם מרגיעים אותו. הרעיון הוא להראות לו שאתם עדיין כאן ומשרים עליו תחושת ביטחון ורוגע.

תינוק מתעורר בלילה
עם הזמן הוא ישן כמו תינוק

שינה היא חשובה, גם לכם וגם לילד ולכן חשוב ללמד את הילד איך לחזור לישון בכוחות עצמו. נסו את הדרכים והשיטות שהצגנו כאן ותראו מהי השיטה הטובה ביותר בעבורכם ובעבור הילד שלכם וכך תעצרו את התופעה של תינוק מתעורר בלילה ותוכלו לישון בכיף.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא שלבי התפתחות? לחצו כאן.