איך להלביש תינוק בחורף היא שאלה שמעסיקה הורים בכל פעם שהחורף בישראל מגיע. זו שאלה שחוזרת שוב ושוב מכיוון שהתינוק גדל בשנה וצריך בגדים חדשים, מתאימים יותר. הורים רבים גם חוששים שמא לתינוק יהיה קר ומלבישים אותו ביותר מדי שכבות וזה מסוכן מאוד בשל הסיבה שזה עלול לגרום לעומס חום בנוסף לכך שזה לא הכי נוח.

אז איך באמת צריך להלביש תינוק בחורף? האמת שהתשובה תלויה בסיטואציה. יש דרך מסוימת להלביש את התינוק שלכם כשאתם נוסעים ברכב ודרך אחרת כשאתם בבית או יוצאים להליכה איתו כשהוא בעגלה. אז איך להלביש אותו? הנה התשובות.

איך להלביש תינוק בחורף – נסיעה ברכב

כאשר המשפחה מתכננת נסיעה לסבתא או לדודים, או אפילו רק נוסעים לסיבוב קצר ברכב, הורים רבים עושים טעות קריטית מבלי לדעת בכלל. מחקרים וניסויים הראו שכאשר ילדים חגורים במושב הבטיחות שלהם כשהם לבושים במעיל, הסיכוי שהם יפגעו בצורה רצינית במקרה של תאונה, הוא גבוה מאשר אם ישבו בלי המעיל. המעיל הוא חלקלק ולא יושב על הילד שלכם באופן הדוק כמו חולצה או אפילו סוודר. לכן, כאשר אתם חוגרים את הילד כשהוא לבוש מעיל, אתם בעצם חוגרים את המעיל ולא את הילד. במקרה של תאונה, הילד עלול ממש להחליק החוצה מהמעיל והחגורה לא תהייה אפקטיבית.

אז מה עושים? חוגרים את הילד בלי המעיל, ישירות על החולצה בצורה טובה ובטוחה. לאחר מכן, ניתן להניח עליו את מעיל או שמיכה כדי שלא יהיה לו קר. ככה אתם גם מונעים אסון במקרה של תאונה וגם משאירים אותו חם.

https://shop.diono.com/blog/2019/11/06/what-s-the-fluffing-problem/ – הנה סרטון המציג ומסביר את העניין (באנגלית).

איך להלביש תינוק בחורף
כמו שצריך – בלי מעיל

איך להלביש תינוק בחורף – יציאה החוצה

הליכה בחוץ בזמן החורף, כמובן שמזג האוויר מתאים (לא יורד גשם והרוח לא חזקה מדי וחודרת) היא טובה מאוד לתינוק שלכם וגם לכם. במידה ואתם מתארגנים לעשות הליכה עם התינוק שלכם, אתם צריכים לחשוב כמה להלביש אותו. אם תלבישו אותו מעט מדי, יהיה לו קר כמובן, אך אם תלבישו אותו יותר מדי הוא עלול לסבול מעומס חום. יש טריק לחשב את כמות השכבות שצריך להלביש בהם את הילד שלכם – הלבישו אותו בשכבה אחת יותר ממה שאתם לובשים. לדוגמא – אם לכם נעים בחוץ כשאתם לובשים חולצה ארוכה וקפוצ'ון, הלבישו את ילדכם באותו דבר אך הוסיפו לכך סוודר או מעיל (כמובן קחו בחשבון שאם לכם לא קר בדרך כלל, כנראה שזה לא חל גם על הילד שלכם).

השתמשו במעיל, שמיכה, כובע צמר, כפפות וגרביים חמות כדי לשמור על התינוק שלכם מפני הקור. למרות זאת, חשוב לשים לב לסימנים של התינוק שלכם. אם הוא בוכה או עצבני, יכול להיות שנמאס לו מההליכה והוא רוצה לחזור הביתה. בנוסף, שימו לב שסימנים של היפותרמיה – שפתיים כחולות, רעד, חיוורות. במידה  ואתם שמים לב לסימנים אלו, עשו הכל כדי להעלות את חום הגוף שלו. כדאי גם לעשות סיבוב בקרבת בנייני מגורים או אפילו בסביבה הקרובה של הבית כדי שתוכלו לחזור מהר במידה וצריך.

איך להלביש תינוק בחורף

איך להלביש תינוק בחורף – הישארות בבית

טריק השכבה יותר עובד גם בבית. הטמפרטורה האידיאלית בבית היא 22-24 מעלות. במידה ואתם רוצים לבדוק אם חם לו מספיק, הניחו יד (לא קרה!) על הגב או הבטן שלו. האזור אמור להיות חמים אך לא מזיע. זיעה, שיער לח, לחיים אדומות ונשימה מהירה הם סימנים לכך שחם לו כשהוא ישן אך אין שום סיבה לבדוק זאת כל הזמן. במידה והוא ישן בשלווה, הטמפרטורה בחדר היא אידיאלית והוא לבוש טוב ומכוסה היטב – אין שום סיבה לדאגה. 

הכל זה תלוי סיטואציה. זכרו לא להלביש אותו במעילים כשאתם נוסעים ברכב ולהלביש אותו בבגדים מספיק חמים כשאתם יוצאים להליכה. שתפו את החברים שלכם במה שאתם יודעים כדי שגם להם תהייה את התשובה לשאלה – איך להלביש תינוק בחורף.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא בריאות לתינוק? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

איך להלביש תינוק בחורף – כמה שכבות זה כבר יותר מדי?

הכל תלוי במזג האוויר. יש טריק לחשב את השכבות – הלבישו אותו שכבה אחת יותר ממה שאתם לובשים (באופן הגיוני כמובן). שימו לב לסימנים של התינוק. אם יש לו לחיים אדומות, כנראה שחם לו אך אם הוא רועד וחיוור, יכול להיות שהוא סובל מהיפותרמיה וקר לו מאוד.

איך להלביש תינוק בחורף – מה הוא צריך ללבוש בבית?

שנו את סגנון הלבוש לפי הסיטואציה והטמפרטורה בבית. הטמפרטורה האידיאלית היא 22-24 מעלות והלבישו אותו בהתאם. בין אם זה חולצה וסווצ'ר או רק חולצה ארוכה. כדי לדעת האם מספיק חם לו, הניחו יד על הגב/בטן שלו. ההרגשה צריכה להיות חמה אך לא מזיעה.

איך להלביש תינוק בחורף – מהן סכנות החורף ברכב?

כדי לדעת מהן סכנות הרכב בחורף, היכנסו לאתר של משרד התחבורה אך בכל הנושא של ילדים ותינוקות, חשוב מאוד לא לקשור אותם בכיסא הבטיחות כשהם לבושים במעיל. הסיבה היא שבמקרה של תאונה הם עשויים ממש להחליק החוצה מהמעיל ולגרום לאסון.