חשיפה לשמש במהלך הריון עלולה לפגוע בעובר המתפתח בבטנה של האמא. זוהי הדעה הרווחת בציבור ובשל כך נשים רבות נמנעות מלצאת לשמש. השמש נותנת לנו ויטמינים חיוניים ואי חשיפה אליה היא לא דבר נכון לעשות. האם באמת חשיפה לשמש במהלך הריון עלולה לפגוע בעובר? מיד נענה על שאלה זו ועל עוד כמה שאלות חשובות בנושא. זהו מאמר קריאת חובה לכל הנשים ההרות.

חשיפה לשמש במהלך הריון – האם זה פוגע בעובר?

זוהי השאלה הנפוצה והחשובה ביותר ובגלל זה התחלנו איתה. התשובה לשאלה זו היא – כן אבל לעיתים רחוקות מאוד. הסיבה לכך שרק לעיתים רחוקות שעובר נפגע היא בשל כך שהכל תלוי בכן. הפגיעה הגדולה ביותר תהייה אם אתן תחוו התייבשות. במידה וזה קורה, אתן עלולות לחוות צירים לפני הזמן מה שעלול לפגוע בעובר. לכן, אתן צריכות לשתות מספיק גם אם אתן לא בשמש ובטח אם אתן כן.

בנוסף להתייבשות, קרני השמש עצמן עשויות לפגוע בעובר. קרני השמש מכניסות לתהליך פירוק חומר בגוף שנקרא חומצה פולית. חומצה פולית היא הכרחית מכיוון שהיא זו שמונעת מומים מולדים בעוברים. בכל מקרה, ב-12 השבועות הראשונים להריון, מומלץ לא להיחשף לשמש יותר מדי.

חשיפה לשמש במהלך הריון – האם בגלל שאני בהריון יש לי יותר סיכוי להישרף מהשמש?

בזמן ההיריון, ההורמונים של האישה משתוללים והכמות שלהם היא גבוהה מאוד. לכן, עורן הופך רגיש יותר מה שגורם לכך שנשים בהריון הן "טרף קל" בעבור קרני השמש. אותם הורמונים, הם אלה האחראים על הגדילה של העובר (וגם שלכן) ולכן הם עושים עבודה כפולה. בשל כך, החשיפה לשמש במהלך הריון היא מסוכנת יותר.

חשיפה לשמש במהלך הריון
עשו זאת בצורה מבוקרת בזמן ההיריון

חשיפה לשמש במהלך הריון – איך אפשר למנוע את הכוויות?

בדיוק כמו שהייתן מונעות אותן אם לא הייתן בהריון – קרם הגנה. קרם הגנה טוב ובעל אחוזים גבוהים יכול למנוע מכן להישרף מהשמש בנוסף לפרטי לבוש שימנעו את החשיפה של העור שלכן לשמש. השתמשו גם בכובע ומשקפי שמש למקסימום הגנה.

בלי קשר לקרם הגנה, נסו להימנע מחשיפה לשמש בשעות השיא שלה.

חשיפה לשמש במהלך הריון
קרם הגנה הוא החבר הכי טוב שלכן

חשיפה לשמש במהלך הריון – האם אפשר לרפא כוויות מהשמש?

כמובן שאפשר. אלוורה היא דרך מעולה לרפא כוויות שמש. שימוש באלוורה לא יעביר את הכוויות ברגע אבל בהחלט יקל את הכאב שאתן מרגישות. מקלחת קרירה גם יכולה לעזור מהסיבה הפשוטה שהעור שורף והמים הקרים "יכבו" את השריפה.

חשיפה לשמש במהלך הריון
אלוורה – יכול לעזור בטיפול בכוויות

חשיפה לשמש במהלך הריון – האם צריך לפנות לרופא?

אין נשרפתן במידה מועטה, אין שום סיבה לפנות לרופא. הכוויות יעברו מעצמן עם הזמן. במידה והכוויות הן קשות, לא עוברות עם הזמן ואף מתחילות להוות בעיה, רצוי מאוד לפנוי לרופא.

סיבה נוספת לפנות לרופא (וזו סיבה מרכזית!) היא התייבשות. תסמינים של התייבשות הם יובש, צמא, הזעה, סחרחורת ולעיתים קוצר נשימה.

אין שום סיבה להימנע מהשמש ויש להמשיך לחיות איתה כרגיל גם כשאתן בהריון. שימו לב שאתם לא נחשפות אליה יותר מדי ושאתן שומרות על עצמכן והכל יהיה בסדר. במידה והחלטתן לצאת לשמש לזמן מה, מרחו קרם הגנה, קחו מים וכובע ושמרו על עצמכן ועל הילד הקטן שלכן.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

חשיפה לשמש במהלך הריון – האם השמש יכולה לפגוע בעובר?

כן אבל לעיתים רחוקות. הסיבה יותר קשורה בכן – אם תנקטו באמצעי הזהירות, הכל יהיה בסדר.

חשיפה לשמש במהלך הריון – איך אפשר למנוע פגיעה מהשמש בזמן הריון?

בדיוק באותה דרך שהייתן עושות זאת אם לא הייתן בהריון – קרם הגנה, מים, כובע, משקפי שמש ושהייה בצל.

חשיפה לשמש במהלך הריון – מתי יש להתקשר לרופא?

במידה ונשרפתן מהשמש והכוויות לא עוברות, הן כואבות ואף מתחילות לבעבע יש מיד להתקשר לרופא. סיבה נוספת להתקשר לרופא היא התייבשות.