מרגישה שאת מאבדת את עצמך בתור אימא?את כבר לא עושה את הדברים שאת אוהבת? הכל סובב סביב הילדים והבית? כל מה שאת צריכה לעשות זה לשנות את זה. נכון, זה יותר קל להגיד מאשר לעשות אך כל דבר בחיים מתחיל קודם כל בהבנה שיש לעשות שינוי כלשהו. במאמר הבא, אציג בפניכן את הדרכים לעשות את השינוי הזה.

מרגישה שאת מאבדת את עצמך בתור אימא? תשני את הגישה שלך

אם תמיד תשימו את הילדים שלכן, הרצונות שלהם ועבודות הבית לפני החיים האישיים שלכן, אין שום ספק שאתן תאבדו את עצמכן. שלא תבינו לא נכון, זה ברור שהילדים הם לפני הכל ואתם תעדיפו להעניק להם את כל הזמן שלכן כדי שהם יצליחו מאשר לעשות משהו שאתן אוהבות. אבל…. אתן חייבות להעניק זמן גם לעצמכן! לא יכול להיות שאתן תקרסו תחת העומס של עבודה, אחזקת הבית והתעסקות עם ילדים. יש גבול לכמה שאישה יכולה לשאת (למרות שזה המון!!)

בעצם, כשאני אומרת לכן לשנות את הגישה שלכן, אני מתכוונת לשינוי סדרי העדיפויות. תחשבי רק רגע האם הילד חייב דחוף את החולצה שנמצאת בכביסה או שאת יכולה לדחות את המכונה הזו למחר. תחשבי שנייה, האם האוכל שנשאר הוא מספיק או שחייב להכין משהו חדש. אם תחשבי כך, את תראי איך פתאום יש לך המון זמן פנוי שבו את יכולה לעשות כל מה שאת רוצה.

אם לא תיתנו לילדים שלכן את כל הזמן שיש לכן, זה לא אומר שאתם אימהות רעות. להפך, אם תיתנו לילד שלכן מאה אחוז מהזמן שלכן, אתן גורמות לו להיות תלוי בכן יותר ויותר ויהיה לו קשה להתנתק ולהיות עצמאי.

בנוסף, אם לא תעשו את הדברים שאתן אוהבות, את התחביב שלכן ולא תפנו לעצמכן קצת זמן לעצמכן, אתם פשוט תתרסקו בשלב כלשהו. כולם צריכים זמן אישי כדי לנקות את הראש וכדי לקבל קצת שקט. לכל אחד יש את השקט שלו.

מרגישה שאת מאבדת את עצמך בתור אימא? תאמצי את השינוי

כבר אמרנו שהשינוי חייב להתחיל בהכרה בעובדה שהשינוי צריך להתבצע. לכן, פשוט הכירו בו, אמרו את זה בקול, קבלו את העובדה הזאת כמוגמרת. ההבנה וההכרה בכך שאתן רוצות לשנות משהו, הן הטריגר לכך שזה יקרה.

מרגישה שאת מאבדת את עצמך בתור אימא?
תאמצי את השינוי

מרגישה שאת מאבדת את עצמך בתור אימא? אל תפעילי לחץ על הילדים

פעמים רבות, הורים רואים בילדים שלהם את האפשרות לתקן את כל הטעויות וההחמצות שהם חוו בחייהם ופשוט מנסים להגשים את עצמם דרך הילדים. הם דוחפים את הילדים לחוגים שהם חלמו עליהם, כמעט ומכריחים את הילד ללמוד דברים מסוימים ועוד. אל תעשו את זה. אם אתן רוצות להגשים את עצמכן, קומו ועשו את זה. הילדים מרגישים את הלחץ הזה והם קורסים תחתיו. לעיתים, הקריסה הזו גורמת להורים להרגיש רע עוד יותר כי הם גרמו לילדים שלהם להיכשל והחלום שלהם עדיין לא מומש. חשוב לא להפעיל את הלחץ הזה על הילדים ולצאת לעשות זאת בעצמכן.

מרגישה שאת מאבדת את עצמך בתור אימא? קבעי זמן לעצמך

פנאי זה משהו שכולם זקוקים לו. בלי פנאי אנחנו נעבוד כל היום. בזמן הפנוי שלכן, אתן צריכות לעשות פשוט מה שאתן רוצות. זה לא משנה אם אתם רוצות לצייר, לעשות קורס מסוים או אפילו סתם לשכב על הספה ולראות טלוויזיה, שכל אחת תעשה את מה שטוב לה. העניין הוא שבפינוי זמן, אתן מעניקות לעצמכן זמן חשוב להגשים את עצמכן בכל תחום שאתן רוצות.

הזמן הזה יכול להתחלק יחד עם הבעל שלכן. זמן זוגי עם בעלך הוא חשוב ביותר כי כשאתם הורים, אתן לא רק מאבדות את עצמכן כאדם הפרטי שאתן אלא גם בתור נשים לבעל שלכן. זוגות רבים זקוקים לכמה שעות האלה של ארוחת ערב במסעדה או סרט כדי לעורר מחדש את הלהבה שלאט לאט דועכת.

מרגישה שאת מאבדת את עצמך בתור אימא?
תפני קצת זמן לעצמך

מרגישה שאת מאבדת את עצמך בתור אימא? אל תקשיבי קולות שליליים

לאחר שתתחילו עם השינוי הזה, המצפון שלכן פתאום יקפוץ ויגיד לכן שאתן לא בסדר בגלל שאתם לא דואגות לילדים שלכן כרגע אלא לעצמכן. בקיצור, הוא אומר שאתן אגואיסטיות. כשזה קורה, אתן צריכות לקחת שנייה ולהתרכז בדברים החיוביים שאתן עושות באותו רגע – אתן מגשימות את עצמכן, אתן יוצרות, אתן אוגרות כוחות כדי לדאוג להם טוב יותר וכדומה. כמו כל דבר בחיים, אתן צריכות להעיף את השלילי ולהתרכז בחיובי והכי חשוב, זכרו, אין אימא טובה יותר בעבור הילדים שלכן.

מרגישה שאת מאבדת את עצמך בתור אימא? פני לבעלך

הבעלים שלכן עוזרים בבית? אני מאוד מקווה שכן. לא יכול להיות שכל העבודה ברחבי הבית תיפול עליך. אני לא יורדת על הגברים חס וחלילה, ישנם המון גברים שעוזרים בבית וקיימים גם כאלה שעושים כמעט את כל עבודות הבית אבל לרוב, תחזוקת הבית נופלת בעיקרה עליכן, הנשים.

נשים רבות משלבות עבודה, ילדים, תחזוקת בית ובעל בחיי היום יום שלהן וזה קשה מאוד להכניס בלוח הזמנים הזה גם תחביב. לכן, נשים רבות מוותרות על התחביבים שלהן ובעצם מבלות את כל היום שלהן בעבודה כזו או אחרת. כן, גם להיות אימא זו עבודה, מתגמלת ומהנה ככל שתהייה.

במידה וזה מה שקורה אצלכן, שבו רגע אחד עם הבעל שלכן ותסבירו לו את המצב ואת התוכנית לנסות ולהגשים את עצמכן. אני בטוחה שהוא יבין, יתמוך ויעזור ככל שהוא יכול.

מרגישה שאת מאבדת את עצמך בתור אימא?
יתמוך בכן ללא עוררין

אל תזניחו את עצמכן לאחר הלידה של הילד, אין שום סיבה שתעשו זאת. הכל זה עניין של גישה, ניהול זמן נכון וסדר עדיפויות. כמובן שהילד צריך להיות במקום הראשון אך אין שום סיבה שאתן לא תהיו במקום השני. השקיעו בעצמכן ותראו איך אתן שמחות הרבה יותר ועם יותר אנרגיות להשקיע בילד, בזוגיות, בבית ובעבודה.

רוצות לקרוא מאמרים בנושא אימהות? לחצו כאן.