נעלי ילדים טבעוניות הפכו לחלק בלתי נפרד ממבחר הנעליים הקיים בחנויות השונות. המטרה היא לתת מענה זמין גם לקהל הטבעוני המעוניין לרכוש נעליים לפי האג'נדה בה הוא מאמין ולא רק לקהל הרחב. נעליים מסוג זה, כמו המון פריטי לבוש ואופנה נכנסו לחיינו בשנים האחרונות ואין אפשרות להתעלם מכך.

אם אתם כאלה המתעניינים בקניית נעליים טבעוניות, לא משנה אם כי אתם באמת טבעוניים או כי אתם רוצים לעזור לשמור על בעלי החיים בדרך שלכם – קבלו 3 דברים שלא ידעתם על נעליים טבעוניות וכדאי מאוד שתדעו.

נעלי ילדים טבעוניות
טבעונות לא מתבטאת רק באוכל

נעלי ילדים טבעוניות – מה זה בכלל?

נעלי ילדים טבעוניות עשויות מחומרים שונים שכל מטרתם היא להחליף את העור או כל חומר אחר שהגיע ופגע באיזושהי צורה בבעל חיים כלשהו. אורח חייהם של הטבעונים נוגע מהאמונה שהפגיעה בבעלי החיים בכל צורה ולכל מטרה היא אסורה.

החומרים מהם עשויות נעליים טבעוניות הם כה איכותיים עד שלא תדעו להבדיל בין נעלי ילדים טבעוניות לבין נעלי ילדים רגילות. במידה והגעתם לחנות במטרה לקנות נעלי ילדים טבעוניות, עדיף שתבקשו מהמוכר שיביא לכם זוג כזה. אחרת אתם תישארו שעות על גבי שעות בחנות כי אתם פשוט לא תדעו להגיד מהו זוג נעליים המתאימות לדרכי הטבעונות ואילו נעליים לא.

האם קיימות נעלי ילדים טבעוניות העשויות מעור?

ממש לא. כמו שכבר אמרנו, הטבעונים לא מאמינים בשימוש בעור בכל האספקטים של חייהם כיוון שעור זה מגיע מפגיעה בבעלי חיים. מה שכן, החומרים מהם עשויות הנעליים הטבעוניות הן חומרים שבאים להחליף את העור. הן עשויות מפלסטיק ממוחזר, צמיגים ואפילו שאריות קוקוס ואננס.

אלו הם חומרים אורגנים בחלקם והחומרים הלא אורגניים, מתכלים מהר יותר מאשר חומרים המגיעים מן החי. בסופו של דבר, הטבעונים רוצים לשמור על הסביבה כמה שיותר ולכן הם יעדיפו להשתמש בנעליים העשויות מחומרים ידידותיים לסביבה ככל האפשר.

נעלי ילדים טבעוניות
נעלי עור. לא אצל טבעונים!

זה בטוח יקר יותר –

אולי תופעתו לשמוע, אבל התשובה היא לא. בעבר, הנעליים הטבעוניות באמת עלו יותר מכיוון שקהל היעד של הנעליים האלו היה קטן מאוד ונישתי. בנוסף, הייצור לא היה כל כך משתלם והחברות היו צריכות להחזיר את ההשקעה שלהן בצורה כלשהי וזה נבע במחירים של הנעליים.

כיום, המחירים של נעלי ילדים טבעוניות הם כמעט בדיוק כמו  אלה של הנעליים הלא טבעוניות. בשל הגדילה של התנועה הטבעונית בעולם והצטרפות של עוד ועוד אנשים, הביקוש לנעליים מסוג זה עולה במהירות.  

כמו בכל קנייה שאתם עושים, כדאי מאוד להשוות מחירים בין הרשתות השונות המוכרות נעלי ילדים טבעוניות. ככה תוכלו ליהנות מנעליים איכותיות שהייצור שלהן לא פגע בבעלי חיים מבלי לפגוע בארנק שלכם.

כפי שראיתם, לא באמת ניתן להבחין בין נעלי ילדים טבעוניות לבין נעלי ילדים רגילות. עובדה זו תקפה לא רק לנעלי ילדים אלא לנעליים טבעוניות באופן כללי. החומרים מהן עשויות הנעליים הטבעוניות הן איכותיות מאוד ועוזרות לשמור על הסביבה.

עכשיו, אחרי שאתם יודעים קצת יותר על הנושא, אתם יכולים לשקול לקנות נעליים טבעוניות ולעזור לשמור על בעלי החיים. אתם לא תוציאו יותר כסף ממה שתוציאו על נעליים רגילות ועל הדרך תעשו משהו טוב.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות בנושא נעלי ילדים טבעוניות

שמעתי שלנעליים טבעוניות יש ריח לא נעים. זה נכון?

זה נכון אבל רק לתקופה קצרה. כשאתם קונים נעליים, לא רק טבעוניות, יש להן ריח של חדשות. הריח של העור הטבעוני הוא חזק יותר מאשר של נעליים רגילות. לאחר תקופת קצרה של שימוש, הריח נעלם.

האם נעליים טבעוניות מחזיקות לאורך זמן?

יש שני צדדים לתשובה הזו. צד ראשון הוא שבשל כך שהנעליים הטבעוניות עשויות מחומרים כמו פלסטיק למשל, תוחלת החיים שלהן היא נמוכה יותר מאשר נעליים רגילות. זה נובע בדהייה מהירה יותר של הצבע מה שיגרום למי שקונה אותן להחליף נעליים לעיתים יותר תכופות.

מצד שני, חומרים איכותיים מחזיקים לאורך זמן והכל גם תלוי בשימוש בנעליים ובתחזוקה שלהן.

איפה ניתן לקנות נעלי ילדים טבעוניות?

היום, המון מותגים גדולים מייצרים נעליים טבעוניות ולכן אפשר למצוא אותן בהמון חנויות. אין מקום ספציפי שבו תוכלו למצוא נעליים טבעוניות. פשוט היכנסו לחנות ושאלו את המוכר אם הוא מחזיק נעליים טבעוניות.