נעלי ספורט ילדים יכולות להיות רכישה לא פשוטה בשל המבחר הגדול שקיים בחנויות. בין אם זה בגן המשחקים בשכונה, בבית או בבית הספר, ילדים אוהבים לשחק וכשהם משחקים הם גם רצים. לכן, כדאי שיהיו להם נעליים טובות שישמרו על הרגליים שלהם. איך בוחרים? מהם דגמי הנעליים המומלצים ואיפה כדאי לקנות? במאמר זה אתם תקבלו תשובות לשאלות אלו.

נעלי ספורט ילדים – איך בוחרים?

רוב ההורים לא יודעים איך לבחור נעליים לילדים. הסיבה לכך היא שהם פשוט לא יודעים מהם הפיצ'רים החשובים בנעלי ספורט לילדים ובשל אי הידיעה הזו, אותם הורים עלולים לקנות נעליים שעשויות להיהרס די מהר או לא לעשות את עבודתן כמו שצריך. נעליים, בבסיסן, אמורות לשמור על הרגליים שלנו מפני הקרקע המחוספסת ומפני הסכנות שיש בה – זכוכיות, חול או כל דבר אחר. אך כיום, הן אמורות לעשות הרבה יותר מזה.

הדבר החשוב ביותר, הוא הנוחות של הנעל על רגלו של הילד שלכם. בגלל סיבה זו חשוב מאוד לתת לילד שלכם למדוד את הנעליים (את שתיהן!) לפני הקנייה. אם הנעליים לא נוחות לילד, פשוט לא שווה שתקנו אותן. לא משנה כמה הן יפות או פרקטיות. גמישות הנעל היא דבר חשוב נוסף שיש לשים לב אליו. נעל גמישה תעניק לילד שלכם טווח תנועה מלא. נעלי ספורט בנויות ככה שהן יהיו גמישות ככל האפשר. כשהילד שלכם רץ, הוא צריך לבצע תנועה מלאה של הרגל במלואה ונעליים אחרות (נעלי אלגנט או נעלי בית למשל) לא מעניקות אך הפריווילגיה הזו, אך נעלי ספורט כן. לפני שאתם קונים, בדקו שהנעל מספיק גמישה. ממש קפלו אותה כדי לבדוק את העניין הזה.

שמירה על הרגל של הילד שלכם היא הדבר הבא שעליו נדבר. נעליים בכלל ונעלי ספורט בפרט, צריכות להיות מספיק גבוהות והדוקות כדי לשמור על רגלו של הילד שלכם. הלשונית אמורה להיות הדוקה מספיק סביב קרסולו של הילד כאשר הנעל שרוכה (אך לא הדוק מדי כדי שלא יכאב). במידה והנעליים לא יהיו מספיק הדוקות ולא יחזיקו את הקרסול ואת הרגל בצורה טובה, הנעל עלולה ממש ליפול מרגלו של הילד שלכם. בנוסף, וזה חשוב יותר, נעל הדוקה מונעת פציעות קרסול ועקב. הדבר האחרון הוא סוליית הנעל. הסוליה היא זו שמקבלת את "המכה" מהקרקע כשאנו הולכים או רצים. לכן, חשוב שהסוליה תהייה מספיק סופגת כדי שאותה "מכה" לא תחדור אותה ותגיע אל כף רגלו של הילד שלכם.

נעלי ספורט ילדים
הכי חשוב שיהיה להם נוח

נעלי ספורט ילדים – מה לקנות?

מיד נציג לכם מספר דגמים מומלצים של נעלי ספורט לילדים. כמובן, שישנם עוד המון דגמים מצוינים ולא כל נעליים מומלצות יתאימו לילד שלכם. בחרו בקפידה את הנעליים הטובות ביותר בשבילו תוך כדי תשומת לב לפיצ'רים החשובים שדיברנו עליהם.  

Revolution 3, חברת נייקי

נעלי ספורט אלו מציעות מגוון רחב של צבעים כך שכמעט אין סיכוי שלא תמצאו כאלה שתאהבו. נעליים אלו הן בעלות סוליית גומי הסופגת את אותה מכה מהקרקע שעליה דיברנו ממש לפני רגע ובכך היא תשמור על כך הרגל של הילד. פנים הנעל מרופד בשיטה ייחודית העוזרת להפחית עוד יותר את המכה מהקרקע וכמובן תורמת לנוחות של הנעל.

נעלי ספורט ילדים

ONE SE, חברת נייקי

מה שמיוחד בנעליים אלו היא הרשת שהן מאובזרות בה. רשת זו מאפשרת כניסת אוויר אל הנעל ובכך היא שומרת על הנעל מאווררת גם בזמן שהילד שלכם נועל את הנעליים. אלו נעליים קלות משקל, דבר שגם כדאי לשים לב אליו כשקונים נעלי ספורט לילדים. יש להם ריפוד פנימי המגדיל את נוחות הנעל וסוליית גומי שעל יתרונותיה כבר דיברנו. נעליים אלו הן אכן נעלי ספורט אך בהחלט ניתן לנעול אותן ביומיום בשל העיצוב המיוחד שלהן.

20Ultraboost , חברת אדידס

נעליים אלו עוצבו עד הפרט האחרון. לשונית הנעל הגמישה וההדוקה, עוזרת להחזיק את הרגל בצורה מיטבית ותומכת בקרסול בצורה נהדרת. הנעל כאמור גמישה ומאפשרת תנועה חלקה ללא הפרעות. הסוליה, שהיא פרט חשוב בנעלי ספורט, מעוצבת כך שהיא מעט מעוגלת מה שעוזר לתנועה המלאה של הרגל. תוכלו למצוא דגם זה גם למבוגרים.

GREY FLEX 2014, חברת נייקי

נעליים אלו הן גם בעלות סוליית גומי הסופגת את המכה מהקרקע. סוליה מיוחדת זו, גורמת לכך שהזעזוע מתפרש על כל הנעל ומפזרת את המכה על כל רגלו של הילד (אי אפשר למנוע את הזעזוע באופן מלא לגמרי) וכך המכה לא תתרכז במקום אחד.

נעליים אלו מאובזרות ברשת בחלקן הפנימי וגם החיצוני ובכך מייצרות חלק פנימי מאוורר שחשוב מאוד במיוחד כשמדברים על נעלי ספורט. בנוסף לרשת, בחלק הפנימי של הנעליים הללו, ישנו ריפוד שעוזר להחזיק את הרגל בצורה טובה ונוחה יותר ובכך מונע פציעות.

נעלי ספורט הן חשובות מאוד. ילדים אוהבים להתרוצץ ולהיות פעילים והם זקוקים לנעליים המתאימות לשם כך. המוכרים בחנויות השונות יודעים להתאים את הנעליים ויודעים גם להמליץ על הדגמים הטובים ביותר הנמצאים בשוק. אישית, אנו ממליצים לקנות נעלי ספורט אצל נעלי נמרוד. הם שם מוכר בתחום נעלי הילדים והם אמינים ביותר, בנוסף לכך שיש להם דגמים מיוחדים ששווה לנסות. כן, הם גם מוכרים נעליים של אדידס ונייקי.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

נעלי ספורט ילדים – למה יש לשים לב כשקונים נעלי ילדים?

הדברים החשובים שיש לשים לב אליהם כשקונים נעלי ילדים הם נוחות הנעל, הבטיחות שלה (הנעל צריכה לתפוס את הרגל והקרסול בצורה טובה), הגמישות שלה והסוליה.

נעלי ספורט ילדים – מהן החברות המומלצות?

החברות המומלצות לקניית נעלי ספורט לילדים הן החברות המוכרות כמו נייקי ואדידס אך אל תחששו לקנות נעליים של חברות אחרות. ישנן המון חברות משובחות שלא מקבלות את הקרדיט המגיע להן. בקשו מהמוכר בחנות להמליץ לכם על חברות ודגמים.

נעלי ספורט ילדים – למה כדאי לקנות נעלי ספורט לילדים?

ילדים אוהבים לשחק ולהתרוצץ המון, בין אם זה בבית, בגן המשחקים, בגן הילדים או בבית הספר. לכן, חשוב מאוד שהנעליים שלהם יהיו נוחות וכאלה שישמרו על הרגל שלהם בצורה הטובה ביותר. נעלי ספורט עושות בדיוק את הדברים הללו ובצורה יעילה יותר מסוגי נעליים אחרות. לכן, כדאי לרכוש נעלי ספורט ילדים.