צעצועים לגיל ההתפתחות – אם פעם התפעלת מרמת הריכוז על פניו של ילד שמנסה להכניס קובייה לחור מרובע או לתפוס כדור באוויר, אתה יודע שזמן המשחק הוא לא רק דבר כיף. זה עסק רציני – צעצוע הוא כלי התפתחות.

משחק בשנה הראשונה לחיים הוא בעיקר במטרת מחקר. תינוקות משתמשים בחמשת החושים שלהם כדי ללמוד על העולם החדש והמעניין סביבם: האם אובייקט מרגיש קשה או רך? דביק או מחוספס? מה זה עושה אם אני מפיל אותו? אולי כדאי לשים את זה בפה? רוב המשחק מורכב מ"טעימה "או טלטול וזריקת החפץ.

כשהתינוק שלך מפתח מיומנויות מוטוריות חדשות, המשחק הופך להיות מתואם ומורכב יותר. למשל:

  1. בגיל 4 חודשים בערך, תינוקות מתחילים להושיט יד ולתפוס חפצים, כמו רעשן.
  2. עד גיל 6 או 7 חודשים, הם יכולים להעביר את הצעצוע בין הידיים.
  3. בסביבות גיל 9 חודשים, מתפתחת אחיזה שמקלה על תינוקות לאסוף חפצים קטנים יותר, כמו בלוקים וצעצועים קטנים אחרים המתאימים לגילם.

במהלך תקופה זו, משחק הוא בדרך כלל פעילות בודדת, אך משחק זה לצד זה עם תינוקות אחרים וחיקוי פעילויות נפוץ עד סוף אותה השנה.

לעת עתה אתה החבר למשחק החביב על התינוק שלך. האם אי פעם התינוק שלך צרח בציפייה ובעונג כשזחלת לעברו ואמרת: "אני אקח את הצעצוע! תביא לי!" ?
אינטראקציות אלה עוזרות לתינוק שלך ללמוד על שפה, יחסים חברתיים וסיבה ותוצאה. לאחר שהתינוקות מתחילים להבין כיצד הדברים בסביבה קשורים זה לזה ואיך הם טועמים, מריחים, מרגישים ונשמעים, התינוקות מוכנים לשלב ההתפתחות הבא: להבין איך הם עובדים.

צעצועים לגיל ההתפתחות

צעצועים לגיל ההתפתחות – צעצועים חכמים ומשמעותיים לתינוקות

  1. מובייל- חפצים שזזים מעל ראשו של תינוק בשכיבה בעריסה מעוררים ראייה ומפתחים טווח קשב.
  2. מַרְאָה- בהתחלה התינוק שלך יהיה מוקסם מהפנים המשתנות וההבעות שהוא רואה. עם הזמן התינוק שלך יבין שהתינוק המזיל הריר והחיוך בוהה הוא למעשה השתקפות. ברגע שזה קורה, תינוקות מתוודעים לעצמם, מה שמוביל לגילוי עצמי רב ככל שהם לומדים על חלקי הגוף והיכן הם נמצאים.
  3. צעצועי דחיפה ומשיכה-  אלה עוזרים לאיזון והתפתחות שרירים גדולים. ככל שהתינוק יותר דוחף ומושך, כך הוא עובד יותר על השרירים הדרושים ומפתח ואתם. בשלב מאוחר יותר הוא יוכל להשתמש בהם בכדי לסייע בשליטה על המהירות הגוברת שלו.

בשלב זה פעוטות מפתחים מודעות לתפקודם של חפצים. הרעיון של משחק העמדת פנים מתחיל עכשיו. הקטנטן שלך עשוי לצרף אליו בובת תינוק למיטה בלילה או להשמיע קולות "צ'ו צ'ו" בזמן שהוא דוחף רכבת צעצוע.

הפעוט שלך גם יתחיל להבדיל בין צבעים וצורות. אז בחרו צעצועים בהירים, צבעוניים וטובים לאחיזת ידיים קטנות. עד גיל שנתיים, רוב הפעוטות יכולים לבעוט בכדור, לשרבט עם עפרון ולבנות מגדלים בגובה ארבעה בלוקים או יותר. עד גיל שלוש, הם יכולים לעשות חידות פשוטות.

צעצועים לגיל ההתפתחות

צעצועים לגיל ההתפתחות – צעצועים מומלצים

  1. כדורים- בין אם הם קופצים, מגולגלים, נתפסים או נזרקים, כדורים מעודדים מיומנויות מוטוריות גסות.
  2. צעצועי מיון צורות- כוסות קטנות מפלסטיק , קוביות ודליים עם חורים לבלוקים בצורת שונות מאתגרים את כישורי התיאום ופתרון בעיות.
  3. צעצועים מכניים- צעצועים קופצים, תיבות  עם כפתורים ומנופים מעודדים מיומנויות מוטוריות עדינות ופתרון בעיות, ומלמדים סיבה ותוצאה.
  4. צעצועי משחק תפקידים- מטבחי משחק, ערכות רופאים וערכות גולף עוזרים לילדים ללמוד כיצד העולם פועל על ידי חיקוי הפעולות שלכם ושל מבוגרים משפיעים אחרים. בובות מעודדות משחק העמדת פנים ( למשל מסיבת תה לדובוני הפרווה ) ומסייעים להתפתחות חברתית ורגשית על ידי לימוד של הבעת רגשות למשהו שהם אוהבים.

כתבות נוספות:

כיסא בטיחות לרכב – 8 טיפים לבחירת כיסא הבטיחות הטוב ביותר
סנדלים ללא עור – 7 הדגמים המומלצים לגברים
נעלי ילדים טבעוניות – 3 דברים שלא ידעתם וכדאי שתדעו