נעלי ילדים מומלצות הן דבר שחופרים לנו עליו כשיש לנו ילד קטן. אך האם באמת כדאי לקנות את הדגמים שעליהם ממליצים?

"נעלי ילדים מומלצות – לא תמיד מומלץ". זה מה שאמרה לי חברה שהיא גם רופאת ילדים ומטפלת בין היתר בבני הקטן. איתי שלנו כבר בשלבי זחילה מתקדמים ואנחנו מתחילים לחשוב על השלב הבא שלו שהוא הליכה וכמו כל הורים לילדים קטנים, אנחנו רוצים לקנות לו את המוצרים הכי טובים כדי שיהיה לו הכי טוב.

מן הסתם, אם אתם מכירים איש מקצוע אתם תופסים יותר מדעתו וממה שהוא יגיד לכם מאשר אדם שאין לו את הניסיון המקצועי, אין מה לעשות, זה פשוט טבעי. אז למה חופרים לנו על הדגמים המומלצים ולמה לא תמיד כדאי להקשיב למוכר בחנות? במילה אחת – עסק! אני חייבת לציין שלפני שבאמת נתחיל, מה שאני מספרת כאן הוא גם מניסיון אישי ותופס גם לילדים גדולים יותר.

נעלי ילדים מומלצות

נעלי ילדים מומלצות –למה לא לקנות נעלי ילדים מומלצות?

זה לא בדיוק נכון. הכוונה שלי היא – לא לקנות את מה שהמוכר ממליץ עליו. אני לא אומרת שמה שממליצים עליו או מה שמציעים לנו זה לא טוב, או שהמוכר חס וחלילה רוצה ברעתנו אבל בסופו של דבר, המוכר רוצה למכור והאג'נדה שלו, כמו כל איש עסקים, היא למכור כמה שיותר מוצרים בכמה שיותר כסף. בגלל סיבה זו בדיוק יש מוצרים ליד הקופות בסופר או בכל חנות אחרת, כדי שנתפתה לקנות עוד וזו גם הסיבה שמציעים לנו עוד מוצרים ומבצעים ממש לפני התשלום.

נעלי ילדים מומלצות –אז מה כן לקנות?

למרבה האירוניה – את מה שממליצים. לא המוכרים, אלא אנשים שאתם סומכים עליהם. לפני הקנייה, תתייעצו עם אנשים בעלי ניסיון, בין אם אישי או מקצועי. דברו עם חברות שכבר עברו את החוויה הזו או עם רופא הילדים ותראו על מה הם ממליצים. בדרך כלל הם לא ימליצו על דגם מסוים של נעל אלא יותר על דברים שכדאי לשים לב אליהם בנעל החדשה כמו גמישות הנעל והסוליה. לפעמים הם כן ימליצו על דגם מסוים (אם אתם מתייעצים עם הורים, הם בדרך כלל ימליצו לכם על הנעל שהם קנו וזה בסדר גמור).

מצד שני, קחו כל דבר בעירבון מוגבל כי למרות כל הניסיון שלהם, כל אדם הוא שונה וכל רגל היא שונה. יכול מאוד להיות שמה שמתאים לבן של חברה שלכן, לא יתאים לרגל של הבן שלכן אז לכו עם האינטואיציה שלכן.

נעלי ילדים מומלצות –מה עוד כדאי לעשות לפני הקנייה?

כמעט לפני כל קנייה אנחנו בודקים את המוצר באינטרנט. מסתכלים על מוצרים דומים, משווים מחירים, מחפשים את המותג הכי טוב שמציע הכי הרבה במחיר הכי נמוך וקוראים ביקורות של גולשים. הקנייה הזאת לא שונה. גם כאן אני מציעה לכם לעבור על ביקורות גולשים (בעיקר) ולהשוות מחירים ומותגים. נכון, באינטרנט יש הרבה מאמרים שממומנים על ידי חברות וחנויות אך בדרך כלל (לא תמיד יש לציין) המאמרים האלה הם כנים ואמיתיים בשל כל מיני הגבלות שהחברות כפופות להן. מציעה לכם לקרוא מאמרים באנגלית, הרבה פעמים את המאמר כותבים מומחים כמו רופאי ילדים, אורתופדים ואפילו גננות, בקיצור, כאלה שמתעסקים הרבה עם ילדים או רגליים או שניהם.

נעלי ילדים מומלצות

למה לשם לב כשקונים נעליים חדשות לילדים?

קודם כל ולפני הכל – נוחות! הכי חשוב, לא משנה אם זה נעלי ילדים או נעליים בשבילכם, שיהיה נוח, אחרת  לא תנעלו את הנעליים וחבל. הדבר השני הוא תמיכה. הנעל חייבת לתמוך ברגל (ובעיקר באזור הקרסול) בצורה הכי טובה שאפשר כי אם הנעל לא תתמוך בצורה טובה ברגל, זה עלול לגרום לפציעות, בטח בקרב ילדים קטנים שמתרוצצים כל היום. הדבר השלישי שכדאי לשים לב אליו, וזה מכוון בעיקר להורים לילדים קטנים שרק מתחילים ללכת, זה הגמישות של הנעל. נעל גמישה עוזרת לרגלו של הילד להתפתח ולגדול בצורה טבעית ולא מגבילה את התנועה שלו.

אז מה למדנו?

  1. להתייעץ על אנשים עם ניסיון מקצועי ואישי בנושא (בכל דבר בחיים)
  2. לא תמיד להקשיב למה שאומרים לנו אבל תמיד להקשיב לעצמנו
  3. להשוות הכל (מחירים, דגמים, ביקורות)
  4. על אילו דברים להסתכל לפני הקנייה

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.