נעלי טרום הליכה הן נושא שמעניין הורים רבים ובעיקר הורים טריים. הסיבה לכך היא שאלו הן נעליים חשובות ומיוחדות עבור הילד שלכם. לפני שקונים נעליים מסוג זה, יש קודם להבין מהן בכלל נעלי טרום הליכה, למה צריך אותן בכלל ומהם היתרונות של נעליים מסוג זה.

בעבר, דיברנו קצת על נעלי טרום הליכה ואף המלצנו לכם על מספר סוגים אך לא באמת ירדנו לשורש העניין. במאמר הבא, זה בדיוק מה שאנחנו עושים.

נעלי טרום הליכה – מה זה בכלל?

נעלי טרום הליכה הן ממש כמו ללכת יחף וזה בדיוק מה שצריך להיות. בשל כך שהתינוק שלכם עוד לומד ללכת כשהוא עם נעלי טרום הליכה, ההליכה איתם צריכה לדמות הליכה יחפה ככל האפשר. הליכה יחפה היא הטובה ביותר בעבור תינוקות (והאמת שעבור כולם) מכיוון שכך לומדים ללכת בצורה האפקטיבית ביותר. בהליכה יחפה, הרגל שלנו מתרגלת לדריכה על הקרקע ולומדת לאזן את עצמה ולתמוך בעצמה בצורה עצמאית בלי שום דבר חיצוני שיעזור לה.

נעלי טרום הליכה הן בעצם סוג של גרביים משולבות עם נעליים ולכן הן גמישות ורכות מאוד. בנוסף, הן מונעות החלקה ונותנות תמיכה נחוצה לרגל.

נעלי טרום הליכה – זמן הקנייה

הרבה הורים רצים לקנות נעליים לילד עוד לפני שהילד התחיל ללכת. זו טעות. הסיבה היא שכמו שאמרנו, הליכה יחפה היא הטובה ביותר עבורו. קודם כל, יש לתת לילד להסתובב בבית יחף כדי שילמד קצת איך הולכים. זה לא משנה אם הוא הולך בכוחות עצמו או נעזר ברהיטים או בכם כדי ללכת.

ילדים מתחילים ללכת בסביבות גיל חצי שנה עד שמונה חודשים (גם אם הוא מתעכב קצת זה בסדר, כל אחד בזמן שלו). לכן, אין שום סיבה לקנות נעלי טרום הליכה עוד לפני שהוא מגיע לגיל זה או מיד כשהוא מגיע לגיל זה. המתינו עד שהוא יתחיל קצת ללכת ורק אז גשו לחנות הנעליים.

נעלי טרום הליכה – יתרונות

ישנם יתרונות רבים לנעלי טרום הליכה וחלקם כבר הזכרנו. הנעל מספקת תמיכה לרגליים העדינות של הילד ובנוסף לכך, מונעת החלקה בעזרת הסוליה וגם מאפשרת טווח תנועה מלא בשל גמישותה. הנעל גם מספקת תחושה של הליכה בלי נעליים, מה שתורם לתחושה של הקרקע בכל צעד וצעד. זה עוזר לילד להבין את המשטחים השונים עליהם הוא הולך ולהבין איך לייצב עצמו בכל משטח ומשטח.

כמו כן, הרגליים של הילד לא חשופות כשהוא נועל אותן והן מגינות עליו מפני מזג האוויר ושטחים לא חלקים כמו סלעים או חצץ. כמובן שהנעל גם מבצעת התפקיד הבסיסי שלה שהוא שמירה על הרגליים מפני לכלוך, חתכים וזיהומים אחרים.

נעלי טרום הליכה – מדידת הרגליים

הילד שלכם כבר הולך והוא לאט לאט מתחיל לתפוס את העניין יותר ויותר, הגיע הזמן לקנות לו נעלי טרום הליכה. לפני כן, חשוב שתדעו מהי מידת הנעליים שלו ולכן יש למדוד לו את הרגליים. כדי לעשות זאת, אפשר לגשת אל רופא הילדים, בדרך כלל יש להם דרכים למדידה אך אם אתם רוצים לעשות זאת בעצמכם, בנוחיות של הבית, ישנן דרכים לעשות זאת.

קודם כל, ישנם המון מוצרים למדידה וניתן לרכוש אותם בקלות באינטרנט ויש גם מוצרים דומים שמוכרים בחנויות נעליים אך ישנה דרך קלה וזולה יותר. כל מה שאתם צריכים זה לקחת דף מדפסת רגיל, עליו לסמן את הרגליים של התינוק ובעזרת מטר/סרגל/סרט מדידה, למדוד את האורך והרוחב של הרגל המצוירת. עם המידות הללו תגיעו אל חנות הנעליים ואיש המקצוע יביא לכם את הנעליים המתאימות.

חשוב מאוד למדוד את הנעל על רגלו של הילד. זה שהנעל במידה הנכונה לא אומר בוודאות שהיא מתאימה ולכן חשוב לבדוק את ההתאמה לרגלו של התינוק.

נעלי טרום הליכה הן הנעליים הראשונות של התינוק שלכם ולכן הן לא עוד סתם קנייה. זוהי צריכה להיות רכישה מושכלת ורצינית. כדאי לדעת שבגילאים אלו, תינוקות גדלים מאוד מהר ובשל כך גם הרגליים שלהם גדלות. יכול מאוד להיות שחודש לאחר הקנייה, הנעליים יהיו כבר די קטנות עליו ואתם תצטרכו לקנות נעליים חדשות עבורו.